Kampaň reaguje na nedávné tvrzení Rohlíku, že nákupy u něj jsou stejně výhodné jako u jiných supermarketů. Tesco proto využilo reprezentativní spotřební koš Českého statistického úřadu. To je seznam základních potravin, s nimiž statistici pracují kvůli sledování cenové hladiny. Jsou tak považovány za reprezentativní vzorek.
Stejný poplatek, den i adresa
Koš zahrnuje pečivo, trvanlivé potraviny, maso a uzeniny, ovoce a zeleninu, mléčné výrobky včetně mléka, vejce, olej, ale i sladkosti a nápoje. Do srovnávacích nákupů, které byly provedeny s datem doručení zboží 17., 20. a 21. dubna, bylo pochopitelně zahrnuto zboží dostupné na obou konkurenčních e-shopech a zohledněn byl doručovací poplatek, stejný den a adresa doručení, ale i přepočítání zboží na kila.
Srovnávaly se nákupy celkem 37 produktů a ukázalo se, že nákupem u Tesco Online nákupy bylo ušetřeno průměrně až 13 %. Podrobné informace o srovnávacích nákupech je možné si prostudovat na vytvořené webové stránce www.itesco.cz/srovnani.
Transparentní kampaň
Ověřitelná data a transparentní kampaň, to bylo cílem aktivity „Nenechte se opít…“. Zákazníky měla data přesvědčit o tom, že je reálně možné i v dnešní době ušetřit. Nízké ceny a akční nabídky jsou však nakupujícím nabízeny nejen online, ale i v kamenných prodejnách.
Online nákupy se zejména v době pandemie covidu-19 staly často jedinou možností, jak si pořídit potřebné potraviny, ale zůstat přitom v bezpečí domova. Oblíbené ale zůstávají i poté, co je vir na ústupu.
Tesco Online nákupy vycházejí nakupujícím vstříc cenou za doručovací poplatek, které klesla o 30 procent a začíná na 49 Kč. Ještě méně, konkrétně 19 Kč, potom stojí služba pro zákazníky Klikni + Vyzvedni. Nákup se provede online, vyzvednout si ho je třeba osobně. Výhodné je i to, že doručovány mohou být nákupy už v den objednání a zkráceno bylo navíc na jednu hodinu rozmezí doručovacích slotů.
„Rádi bychom se ohradili proti kampani Nenechte se opít společnosti Tesco, která tvrdí, že nákupy na Rohlik.cz jsou výrazně dražší. Není tomu tak a výsledná částka, kterou uvádí Tesco je pouze výsledkem tendenčního nákupu, protože pro svůj účel využili produkty, které byly aktuálně v akci. My jsme naopak minulý týden porovnávali zboží tak, aby podmínky byla stejné pro všechny a nákupní koš korespondoval s tím, co nakupuje typická česká rodina. Dle našeho názoru do takového nákupního koše nepatří celý kilogram sýru Eidam, který má Tesco aktuálně v akci a porovnává cenu s námi za celý kilogram sýra právě proto, aby celkový účet vycházel lépe a v jejich prospěch. Kampaň Tesca proto považujeme za neférovou a řešíme další kroky s našimi právníky,“ reaguje Lutfia Volfová, tisková mluvčí Rohlik.cz.