Baaujolais nouveau a dalších 6 uměle vytvořených marketingových svátků a událostí

Ne, neslaví se to odjakživa, v ty dny se ve skutečnosti nic významného nestalo a celé to funguje jen proto, aby na tom někdo zbohatnul.

1. Sv. Valentýn

O svatém Valentýnu se samozřejmě dočtete, že vznikl na počest kněze Valentýna, který léčil nemocné před stovkami let... ale ruku na (valentýnské) srdce – v tento den jde čistě jen o to, dotlačit lidi, aby si nakoupili co nejvíc pseudoromantických blbostí, mrtvé květiny, co do pěti minut zvadnou a nejkýčovitějšími srdíčky ozdobené cokoliv. Alespoň to přáníčko, ne?  

2. Beaujolais nouveau

Dvě slova s největším počtem samohlásek na světě označují název mladého vína, jehož „svátek" se každoročně slaví třetí čtvrtek v listopadu. Poslední roky tento zvyk pronikl i k nám a stovky „znalců vína" slavnostně odcházejí na akce s ochutnávkou Beaujolais a považují to za vznosnou činnost. Bohužel asi neví, že 90 procent těchto vín jsou průměrná, kterých se prostě někdo potřeboval zbavit, a tak k tomu vymyslel svátek. Red wine at a Beaujolais nouveau festival, Paris profimedia.cz  

3. Svatomartinské víno

Takové české Beaujolais v bledě modrém. Otevírá se tradičně na svatého Martina v 11 hodin a tato vína, která krátce zrála, chutnají stejně jako Beaujolais „svěže, lehce a ovocně", jinými slovy skoro jako voda. Vinaři prostě vědí, jak zařídit, aby udali všechno, co se jim urodí.  

4. Den piva

Hurá, Češi slaví nový svátek – Den českého piva. V kalendáři se usídlil 27.září, to abychom se pěkně upravili před skutečným významným svátkem svatého Václava o den později. Vytvořen byl Českým svazem pivovarů a sladoven a jeho cílem je prý vytvoření celonárodní tradice oslavy českého piva. Spíše doprodej hektolitrů, které se neprodaly v létě. Close-up side view of glass of beer being poured from tap profimedia.cz  

5. Den dětí

Tento den vyvolává dojem, že vznikl během nějaké významné změny v oblasti dětských práv, ale vůbec tomu tak není. Nemá v tom prsty ani UNICEF ani jiné organizace. Prostě byl ustanoven v roce 1950 jako den, který patří dětem a má upozornit na jejich potřeby. A tak se pořádají kulturní a sportovní akce. A děti dostávají dárečky. Obchodníci se radují.  

6. Movember

Uměle vytvořená měsíc trvající událost, jejíž účastníci si nechávají narůst knír a vybírají peníze na výzkum rakoviny prostaty. Poslední roky velice oblíbená listopadová činnost spousty mužů. Co na tom, že spousta z nich si nechává narůst knír jen tak a žádné peníze nevybírá, ani se osvěty okolo rakoviny prostaty neúčastní. A zatímco na jiných uměle vytvořených svátcích a událostech obchodníci vydělávají, na Movemberu tratí. Společnost Gillete obvinila Movember z toho, že jí v listopadu klesají zisky. Více zde: www.thisismoney.co.uk  

7. Mahulena

Ano, toto jméno vzniklo naprosto uměle a do kalendáře se dostalo díky spisovateli Juliu Zeyerovi a jeho dramatu Radúz a Mahulena. Jinými slovy, Zeyer si to jméno prostě vymyslel, nemá žádný původ a význam. Mahulena je zde jako takový bonus, na tom jméně samozřejmě nikdo nevydělává. Až na Bočanovou. Mahulena Bočanová na Plesu v Opeře 2014;Bočanová (10.02.2014) profimedia.cz  

Komentáře

Doporučeno pro vás