Vytvořil je kazašský designér a zakladatel reklamní agentury GOOD! Igor Mitin. Nyní působí v Austrálii, má patnáct let zkušeností a také devět mezinárodních cen za design, včetně velmi prestižního ocenění Red Dot Award. To získal za návrh těchto výrazných helem s různorodými motivy, pokochejte se na vlastní oči:
1. Helma světová
2. Helma mozková
3. Helma k nakousnutí
4. Helma golfová
5. Helma tenisová
6. Helma bowlingová
7. Helma ořechová
8. Helma kulečníková
9. Helma diskokulatá
10. Helma plešatá
11. Helma vlasatá
12. Helma zastřižená
13. Helma pro ty, kterým je všechno u...
Jak se testuje bezpečnost helem?
Helmy na motorku nebo skútr musí v České republice (a dalších šestačtyřiceti evropských státech) splňovat normu ECE 22.05, která platí už od roku 1958. Ta je v podstatě crashtestem, podobným, jakým je například Euro NCAP pro auta. Základním požadavkem je výhled v úhlu 105 stupňů a test otevírání hledí. Teplotní zkoušky probíhají v úseku čtyř až šesti hodin, helma je vystavena padesátistupňovému vedru a dvacetistupňovému mrazu, testuje se také na ultrafialové záření a vlhkost.
Nárazové testy se provádějí pádem z výšky 2,85 metru na plochou a kulatou kovadlinu, v helmě je maketa hlavy, jejíž maximální přetížení nesmí v tomto případě překonat 275 G. Testy pevnosti pod trvalou zátěží probíhají s maximálním tlakem 630 Newtonů po dobu dvou minut, deformace nesmí být větší než čtyři centimetry. Hledí se testuje tříkilovým závažím, puštěným z výšky jednoho metru. Bodové nárazy se provádějí z pěti směrů, pásek pod bradou pak musí odolat tahu více než tří Kilonewtonů. To jsou základní testy, u helem se ještě zkouší průhlednost hledí a jeho odolnost proti poškrábání, množství rotace při nárazech, vyčnívající šrouby či další prvky - je to skutečně důkladné prověření schopnosti ochránit vás. Až budete vybírat helmu, hledejte, zda toto označení má, nechat se přizabít jen proto, že jste si koupili nějaký laciný škopek z Číny, za to opravdu nestojí.