5 věcí, které se včera staly kvůli půlhodinovému výpadku Facebooku

Obrázek uživatele Vaclav Rybar
20.6.2014, 10:06
Facebooková apokalypsa trvala přesně 31 minut a postihla celý svět. Hlášení o případných mrtvých jsme zatím nedostali, ale i tak to byl celkem masakr.

1. Na ušlém zisku firma odepsala zhruba půl milionu dolarů

fb1 Facebook generuje zhruba patnáct tisíc dolarů čistého zisku za minutu, co se týče propagace příspěvků a přímé reklamy. Nepřímý zisk, o který společnost přišla, lze jen těžko vyčíslit, odrazit se totiž může i poklesem akcií a dalšími faktory.  

2. Byl to jeden z nejdelších výpadků za posledních 6 měsíců

fb2 Ale zdaleka ne největší vůbec. Relativně nedávno tu byl čtyřhodinový výpadek a předtím ještě dvouapůlhodinový, ke kterému došlo v roce 2010. Tenkrát byl Facebook ještě relativně neprůbojný, a tak zveřejnil dlouhou technickou omluvu, které nikdo nerozuměl, ale všichni tak nějak pochopili, že to bylo „fakt hustý".  

3. Na Twitteru se hashtag #facebookdown dostal do Top 5

fb4 Drtivá většina uživatelů se místo odlepení od počítače přesunula na druhou nejpopulárnější sociální síť, aby si tam postěžovala. Hashtag #facebookdown se rychle prodral do trendů, všichni si vyměňovali screenshoty chybových hlášek a nadávali na Zuckerberga. Absťák některých uživatelů po pouhých pěti minutách bez Facebooku byl značný.  

4. Weby jako downrightnow.com zaznamenaly prudký nárůst návštěv

fb3 Lidé okamžitě začali zkoumat na webech downrightnow.com nebo downdetector.com, jestli v tom nejsou sami. Tyto weby žijí čistě z toho, že na základě reportů od uživatelů zjišťují, jestli ten který web právě běží, nebo je mimo provoz. Podobné průšvihy jsou tedy pro ně zlatým dolem.  

5. Nejvíc na tom vydělal Google

fb5 Google na zaváhání Facebooku vydělal hned několikanásobně. Nejen že lidé začali okamžitě googlovat, co se to vlastně s FB děje, ale mnozí už po deseti minutách začali zakládat profily na konkurenčním Google+.  

Komentáře