fb pixel
Vyhledávání

Se Subaru můžete i tam, kde si Jeep vyláme zuby!

Americký zubař Christopher Sven svoje Subaru Legacy úspěšně protáhnul proslulou terénní stezkou Hells Revenge, na které to pravidelně vzdávají i majitelé poctivých offroadových speciálů. Zvládne tohle váš osobák?

Václav Rybář
Václav Rybář 3.10.2016, 15:18

Slavná stezka Hells Revenge se nachází v Moabu ve státě Utah, kde není o offroadové trasy a volné terény nouze, ostatně sjíždí se sem fanoušci jízdy mimo silnici nejen z celých Států, ale z celého světa. Hells Revenge je vytyčená šestimílová trasa, na které si auta hezky zašplhají po pískovci. Díky dobrému gripu tu není potřeba mít vyloženě offroadové gumy - nečeká vás tu bahno ani kluzký povrch, ale to rozhodně neznamená, že sem můžete jen tak s nějakým autem. Na mnoha webech věnujících se offroadům, má Hells Revenge hodnocení středně těžká a je sem doporučováno vyjet s auty jemně modifikovanými - např. opatřenými masivními pneu o rozměru 33 palců. Jeden americký zubař si ale řekl, že na to půjde jinak.

Přijel do Moabu se svou Subaru Legacy, opatřenou tradičním symetrickým pohonem všech kol a klasickým boxerem o objemu 3,6 litru a automatickou převodovkou. Jde o přesně to Legacy, které je u Američanů oblíbené pro svou spolehlivost, odolnost a také schopnost poprat se se všemi ročními obdobími. Ale tahat ho na offroadovou stezku? Od toho je přece Forester nebo Outback, ale ani s těmi by si sem asi běžný člověk netroufnul, tohle je hájemství speciálně upravených Jeepů a Land Roverů. Christopher Sven ale chtěl zjistit, co všechno jeho Subaru dokáže.

Předem musíme zmínit, že jeho Legacy je tak trochu Outback, protože má pružiny ze zmiňovaného modelu a několik dalších úprav, bez kterých by se na Hells Revenge vydal jen naprostý šílenec. Sven si pořídil o číslo větší gumy a použil pružiny a podložky, aby se mu nové pneu do podběhů vešly. Cílem bylo samozřejmě zlepšit světlou výšku, protože některé nájezdy na stezce by osobák zlikvidovaly - buď byste uvízli tzv. na břiše, nebo prorazili vanu či poškodili něco jiného na spodku auta. I s provedenými úpravami musel Sven jezdit velmi opatrně a na Hells Revenge navíc často není jak se vyhnout velkým zlomům - po stranách stezky je celkem slušný sráz.

Poslední úpravou bylo vyříznutí prostředku předního nárazníku, kvůli zlepšení nájezdových úhlů. Relativně snadná a neviditelná oprava - kdyby totiž krycí plast dole zůstal, na první větší překážce by se zachytil za šutr a Sven by o něj stejně přišel. Podobné úpravy jsou naprosto běžné i u některých schopnějších SUV a offroadů, kterým pobyt v betonové džungli velí, aby měly plasty v celolaku a pokud možno co nejníž u země - u některých značek se s tím počítá a nárazníky jsou odnímatelné, většinou na to ale musíte jít hrubou silou.

Video dokazuje, že s jen mírně upraveným Subaru zvládnete zdolat i ty největší překážky. V Česku se často Subaru Outback (Legacy se tu již neprodává) testuje na polních cestách a zákazníkům se radí, že tu štěrkovou cestu k chalupě Subaru bez problémů vyjede. Tady můžete vidět, že jeho schopnosti sahají daleko za štěrkovou cestu - až tam, kde se odděluje zrno od plev. Jen nasazením plastů totiž z běžného sedanu nebo kombi offroadového přeborníka neuděláte. To musí být v genech.

A TADY se podívejte na dech beroucí vizualizaci protržené přehrady.

Podobné články

Doporučujeme

Další články