Šafrovo „Svobodné fórum“ komerčně zneužívá cizí facebookové profily

Obrázek uživatele Ivan Brezina
09.09.2016, 10:50

Web bulvarizátora českých médií používá podobně trapné a slizké prodejní metody jako umaštěný pojišťovák.

Web Mediahub poukázal na nesrovnalosti v účetnictví webu Svobodné fórum, provozovaného bulvarizátorem českých médií a politickým píáristou Pavlem Šafrem. Mediahub zjistil, že Svobodné fórum skončilo v roce 2015 ve ztrátě buď 442 000 Kč, nebo tři miliony korun. Přesněji se to říct nedá, protože ve veřejné účetní uzávěrce je totální chaos. Když chtěla redaktorka Mediahubu Eva Wagner po Šafrovi vysvětlení, začal na ni křičet, že se mu z ní chce zvracet a že prý má „estébácké manýry“. Poslechněte si zvukový záznam jeho výbuchu vzteku, který Mediahub zveřejnil.

Nám se chce pro změnu zvracet z novinářských metod Svobodného fóra. Jeho editor Jan Scheinost před pár dny k jednomu článku ‚převzal‘ snímek Václava Havla s Věrou Čáslavskou, zhotovený fotografem Tomkim Němcem. To se samozřejmě někdy může stát. Buď se editor splete nebo ho prostě nenapadne, že nějaká ilustrační fotka není volně použitelná třeba v rámci svobodné licence.

Jenže Scheinost tu fotku vědomě ukradl – jméno autora dobře znal, ale na svolení se ho neptal. Sám to potvrdil a ještě bezelstně napsal, že se mu Němcova fotka „prostě líbila“.

Líbí se vám Scheinostova peněženka? Podle logiky jejího vlastníka si ji klidně můžete vzít. Němec proti krádeži fotky protestoval a v následné diskusi se ukázalo, jak podpásovými a neetickými metodami Šafrovi ‚svobodní‘ novináři pracují:

Jinými slovy tedy Scheinost říká: „Lezl jsem k vám a cpal tam naše články, ale teď už to bohužel dělat nemůžu, protože jste mne odtamtud vyhodil.“ Petr Faistauer pak nedůvtipnému editorovi Svobodného fóra dovysvětluje:

Jenže editor Svobodného fóra se stejným způsobem vetřel i na další vysoce sledované FB profily, namátkou třeba na Kde domov můj. Tady je důkaz:

Vůbec nejde o obsah článku, ten je v pořádku. Škodovka představila nové auto a Svobodné fórum o tom píše. Jde jen a pouze o to, jakými metodami své články šíří. Šafr svému webu šetří peníze za reklamu tím, že jeho zaměstnanci cpou články na cizí FB profily, kde o ně nikdo nestojí. Jako když se nějaký umaštěný prodejce Amway nebo Herbalifu vetře na cizí večírek, aby tam nejen všem vnucoval předražené krámy, ale ještě sežral chlebíčky a vypil víno. Je to marketingová krádež veřejného prostoru – podobná, jako když vás na vašem soukromém telefonním čísle otravuje drzý telemarketér:

Tohle že je ta nová nezávislá česká žurnalistika, která srdnatě bojuje proti babišizaci českých médií? Tohle že je „internetový deník pro šíření svobodných informací a svobodnou diskusi“ ? Ne, tohle je svinstvo. Řečeno slovy samotného Pavla Šafra jde o „cynismus, předstírání, kýč“. Svobodné fórum používá podobně trapné a slizké postupy jako umaštěný pojišťovák, strkající nohu mezi dveře.

A TADY si přečtěte, jak Pavel Šafr v Reflexu domydlil schody.


Komentáře

Doporučeno pro vás