fb pixel RECENZE: Všehoschopná teenagerská komedie od Řezníka. Párty Hárd jsou orgie pro otrlého diváka – G.cz

RECENZE: Všehoschopná teenagerská komedie od Řezníka. Párty Hárd jsou orgie pro otrlého diváka

Nepublikovatelné. Nevysílatelné. Naprosto šílené. Bizarní. Nečekané. Těmito výrazy bychom pravděpodobně nejvýstižněji popsali nový film Párty Hárd od Martyho Pohla aka Řezníka, kterému se i s minimálním rozpočtem podařilo vytvořit českou teenagerskou komedii, jaká v našem éteru nemá obdoby. A že má film jen 62 minut? V tomto případě je méně opravdu více, protože kdyby měl film dvě hodiny, vaše bránice to nejspíš nevydrží.

Martin Miko
Martin Miko 18.10.2019, 12:08

Větší bizár, než jsme doufali

Americké teenagerské komedie nás už přes 20 let poučují o tom, jak přijít o panictví nebo sbalit dívku našich snů na maturitním plese. V roce 2004 se dokonce v českých vodách objevil film Snowboarďáci s Vojtou Kotkem a Jirkou Mádlem, který parafrázoval tehdy oblíbené filmy jako jsou Prci, prci, prcičky a další. Nicméně srovnávat s nimi novou černou komedii Párty Hárd se Snowboarďáky je jako porovnávat čaj o páté s francovkou se zelenou. Párty Hárd má totiž koule a Řezníkův otisk ve filmu nepochybně poznáte. Ale pozor! Snímek rozhodně není určen všem a vyžaduje patřičnou dávku otrlosti a nadhledu.

Sledujeme klasický příběh tří středoškolských spolužáků, kteří se chtějí pomstít zákeřnému spolužákovi, a tak uspořádají nejlepší mejdan v historii školy. Chlapci zároveň chtějí přijít o panictví. Že už jste toto teenagerské filmové klišé někde viděli? Nebojte se, protože režisér a scénárista Marty Pohl posunul tento žánr na úplně jiný level, o čemž vás přesvědčí hned v první minutě.

Během 62 minut stopáže dostane divákova bránice slušně zabrat, protože tolik kontroverzního a absurdního humoru jste naposledy dostali v dobách vrcholné slávy České sody. Ovšem v Párty Hárd je sranda mnohdy za hranou a často kombinuje záchodový humor s rasistickými vtípky a stereotypy, které v daných situacích sedí jako prdel na hrnec. Jedná se o ryze českou klasiku, jistě oceníte narážky na pervitin, české školství nebo tuzemský alkohol.

Pohl snímek obsadil neherci, avšak několik známých tváří z českých seriálů se na plátně objeví. Vesměs se jedná o casting z řad Pohlových přátel a známých. Těšit se můžete například na Radima Neuvirta z Teplic, kterého si budete pamatovat z videoklipu Zasraný Vánoce od kapely Sodoma Gomora. Rovněž skvělou roli lokálního „vařiče“ pervitinu má ve snímku ústecký DJ Ghost.

Nutno podotknout, že Pohl se od posledního krátkometrážního snímku Máma má raka z roku 2016 posunul o level dál. „Film nás stál zhruba čtvrt milionu korun, ovšem musím připomenout, že jsme měli veškerou profesionální techniku, práci lidí i herce za minimální náklady. Všechny, kteří na tomto filmu pracovali, to bavilo, takže to dělali spíš pro zábavu,“ okomentoval tvůrce svůj vpravdě osobitý počin. Film Párty Hárd neběží v žádné distribuci, takže se režisér filmu rozhodl tento podzim uspořádat turné po českých městech a svůj snímek promítat v klubech a kinech napříč celou republikou.

„O film má v současnosti zájem jedna nejmenovaná internetová televize, a dokonce jsem jednal i s distribuční společností, takže se možná diváci časem dočkají,“ vysvětlil Pohl situaci, která nastane až projekční turné. Párty Hárd je kousek pro vlastně dost úzkou cílovku, která holduje drsnějšímu typu legrace. Pokud do ní patříte, maximálně si to užijete a po zhlédnutí pravděpodobně budete vyhlížet volné celovečerní pokračování, které by se mělo odehrávat na vodáckém výletě. Jestli vás ale humor Řezník a jeho kamarádů míjí, tohle pro vás nebude.