fb pixel RECENZE: Palm Springs: Letní oddechovka, která ve stínu karantény dostává mírně depresivní ráz – G.cz

RECENZE: Palm Springs: Letní oddechovka, která ve stínu karantény dostává mírně depresivní ráz

Palm Springs - oblíbená dovolenková lokalita v Kalifornii a nyní i romantická komedie streamingové služby Hulu s výtečně fungujícím komediálním duem ve složení Andy Samberg a Cristin Milioti v hlavních rolích zoufalců, kteří uvíznou v časové smyčce. Moderní a příjemný hold rom-comů s leitmotivem cestování v čase potěší především fanoušky Samberga, ale možná to úplně není pro ty, kdo právě strávili 4 měsíce sami v karanténě.

Kateřina Horáková 24.7.2020, 12:30

Palm Springs znovu a znovu... A znovu

Andy Samberg je Adam Sandler nové generace. Tak, řekla jsem to nahlas! Zakladatel vynikajících Lonely Island a hvězda geniálního seriálu Brooklyn 99 má specifický styl humoru a tím specifickým stylem humoru možná je tak trochu základkovský humor, na druhou stranu je jediný, kdo ho dělá tak dobře a především konzistentně. Jinými slovy - Andy Samberg se (podobně, jako Sandler) před lety rozhodl pro určitou polohu, a sice, že bude tak trochu za debílka, ale nikdy ne úplně za debílka. Někteří diváci na to přistoupili a zamilovali se do toho, jiné to vůbec nezajímá. Ty první nová Sambergova komedie Palm Springs nadchne, těm druhým příjemně vyplní líné letní odpoledne.

Sambergovi v aktuálním počinu režiséra Maxe Barbakowa a debutu scenáristy Andyho Siary sekunduje Cristin Milioti, rovněž výborná komička, kterou pravděpodobně znáte jako Matku ze seriálu HIMYM. Protože ale tvůrci HIMYM měli plné ruce práce s tím natáhnout děj 48 hodin na celou sérii a taky s vymýšlením jednoho z nejhorších konců v novodobé historii seriálové zábavy, herečka dostala v populárním sitcomu prostor dohromady asi o 30 minutách. Příležitost v hlavní roli si ale rozhodně zasloužila a v Palm Springs dokazuje, že svůj potenciál umí plně využít. Samberg si nemohl přát lepší parťačku.

Snímek, který byl na festivalu v Cannes nominován na Velkou cenu poroty za nejlepší hraný film, otevřeně vzdává hold subžánru romantických komedií s leitmotivem časové smyčky a cestování v čase obecně. Ten představuje především kultovní Na Hromnice o den více, který byl pro tvůrce Palm Springs asi nejzjevnější inspirací. V Palm Springs je ale navíc akcent na onu bezcílnost a bezvýznamnost vešekerého jednání hlavních hrdinů zaseklých v donekonečna se opakujícím dni. Dá se tam vysledovat i náznak filozofického zamyšlení se nad etickou stránkou toho, když si někdo dělá, co chce, protože nikdy neponese následky, ale podobně, jako to v jednom dílu Přátel řekl Chandler, i tady se Barbakow se Siarou včas zarazili větou: "Úúú, do toho se nepouštěj!".

Možná to tak jen působí ve stínu čtyřměsíční karantény, kterou řada z nás právě osamoceně absolvovala, možná je to tím, že celá generace současných dvacátníků a trochu i třicátníků je protknutá tou decentní, každodenní depresí a plíživou odevzdaností - emocemi, které právě zuřící pandemie jen posílila. Primárně jsou Palm Springs oddechovou, typicky letní komedií, o tom není pochyb. V tomto směru stojí mírně nad průměrem, z pohledů fanoušků Samberga jsou o něco výš, protože ti zase ocení, že i v romantickém žánru si komik zachovává svůj typický styl.

Hulu jako streamingová služba u nás není příliš populární, nicméně je dostupná. Má cenu si ji předplatit kvůli Palm Springs. To spíš ne. Ale stojí Palm Springs za to zkusit kvůli nim měsíční trial verzi zdarma? Rozhodně ano.

Poznámka autora: Po zveřejnění recenze český distributor Aerofilms ohlásil uvedení snímku do českých kin. Na Palm Springs si můžete (a měli byste) zajít od 13. srpna.