Nech brouka spát
Jsou lidé, kteří nedokážou pochopit, když má něco to nejlepší za sebou, je čas to opustit a jít dál. V Teplicích takhle před časem zhrzený mladík ubodal šestnáctiletou dívku, my ale mluvíme spíš o hercích a filmových tvůrcích, kteří se po letech, někdy i desítkách let, vrátí k tomu, co jim přineslo slávu a úspěch. Tohle nostalgické křísení kdysi funkčního modelu většinou totiž nedopadá moc dobře a jsme to my, diváci, kdo trpí.
Jedním z případů, kdy opravdu nebylo potřeba vracet se do minulosti a točit další film,je Vetřelec: Vzkříšení pod režijní taktovkou Jean-Pierra Jeunet, který je mimochodem také autorem Amélie z Montmartru. Rozverný Francouz udělal s milovanou sci-fi sérií něco neodpustitelného; zcela narušil hororovou atmosféru, na kterou byli milovníci franšízy zvyklí, a ve čtvrtém filmu se jal hrát to v komiksovém,, odlehčeném ladění. Výsledek? Nic moc. Spíš nic, než moc. Přesvědčit se můžete dnes na Prima MAX ve 22:20.
Každopádně, Jeunetův Vetřelec není jediným kusem populární ságy, bz kterého bychom se obešli. Třeba Terminátor: Genysis nebo Smrtonosná past: Znovu v akci, to jsou snímky, které vůbec nemusely (nebo spíš neměly) vzniknout...
A tady extra dávka hejtu s 5 důvody, proč je Filip Renč nejhorším českým porevolučním režisérem.