Chytlavé reklamy a chytrý marketing
Vzpomínáte si na ty doby, kdy byly mobilní tarify drahé a lidé byli stahováni z kůže, zatímco v jiných zemích se platilo o polovinu méně za stejné nebo lepší služby? Tahle doba v Česku vlastně stále trvá, jenže oproti temným časům okolo roku 2000 se vše poměrně zlepšilo. Před rokem 1999 lidé znali pouze dva telefonní operátory. Jedním z nich byl Eurotel (dnešní O2) a druhý Paegas (dnešní T-Mobile).
Když se v září 1999 rozhodovalo, kdo získá v rámci tendru třetí licenci k provozování GSM služeb v Česku, vyhrála společnost Český Mobil, která splnila všechny podmínky, avšak do tří měsíců musela spustit síť. To nakonec dokázala v lednu 2000 s pouhým 30% pokrytím. O tři měsíce později nastal komerční start operátora, což byl Oskar Mobil. Ten na trh vstoupil nejen se zrušením mnoha podivných poplatků (férovější ceny, zrušení poplatku za aktivaci SIM karty), ale například i tím, že se rozhodl zrušit placení ve špičce a mimo ni. Oskar navíc zavedl placení po první minutě po vteřinách, o čemž ostatní operátoři tehdy nechtěli ani slyšet. Nemůžeme se divit, že nový operátor po prvním roce fungování získal 300 tisíc zákazníků a o další rok později jich už měl milion. V roce 2005 se z Oskara stal Vodafone, který funguje na našem trhu dodnes.
Své příznivce však dokázal Oskar Mobil oslovit primárně díky trefným a vždy vtipným televizním reklamám, které si získaly fanoušky napříč generacemi. Připomeňme si ty nejpovedenější z nich:
Vzpomínáte na Telefonováky?
A tady máš, Bobe, pěknou písničku
Pane řidiči....
Agresivní králík
Nesprávné tetování
Za málo peněz hodně muziky
A zde je recenze na nový film od rappera Řezníka, který nese název Párty Hárd.