Se stavbou letiště se započalo 24. července 1933 a provoz byl zahájen 5. dubna 1937. O stavbu se postaralo konsorcium firem Konstruktiva a Lanna. Firmy odkoupily pozemek velký 108 hektarů mezi obcemi Hostivice, Ruzyně, Středokluky, Dobrovíz a Přední Kopanina. Lokalita byla ideální vzhledem k blízkosti do centra Prahy a také kvůli možnosti budoucího růstu letiště. Firmy zaplatily za pozemek17,5 milionu korun a následně 110 milionů korun za samotnou výstavbu.
Roku 1931 byla vypsána veřejná soutěž na řešení letiště, do které se zapojilo 25 návrhů. Nicméně vítěz ze soutěže nevzešel a nakonec byla stavba realizována kombinací více návrhů.
Nově vyrostlé pražské letiště bylo tou dobou jedno z nejmodernějších v Evropě. Disponovalo dvěma zpevněnými travnatými dráhami se zapuštěnými světelnými návěstidly, na špičkové úrovni bylo komunikační a další technické vybavení. I samo architektonické ztvárnění bylo vyzdvihováno. Odbavovací budova Adolfa Beneše získala roku 1937 zlatou medaili na Mezinárodní výstavě umění a techniky v Paříži.
Třebaže rozvoj letiště výrazně zpomalila okupace a nástup komunistů k moci, celková plocha letiště byla rozšířena o dalších 800 hektarů a v letech 1960 až 1968 prošlo letiště celkovou modernizací. V polovině devadesátých let byla zahájena další výstavba, která letiště rozšířila o nový odbavovací komplex, cargo terminály a další objekty. Problémem však zůstává omezená kapacita vzletové a přistávací dráhy.
V posledních letech průměrně letištěm každoročně prošlo kolem 12 milionů cestujících. Loni bylo oznámeno, že se bude letiště dál rozšiřovat. Do roku 1935 plánuje investovat 15 miliard korun k rozšíření odbavovacích prostor, propojení přistávací dráhy s terminály nebo nového systému distribuce paliva.
A jestli vás zajímá, co se děje před Velikonoci ve Žlutých lázních v Praze, podívejte se SEM.