Českem hýbou skandály ministra financí Andreje Babiše. Pochyby o původu jeho majetku, obcházení daní cestou korunových dluhopisů, podezření ze zneužívání dotací a v neposlední řadě odposlechy nasvědčující tomu, že ovlivňoval novináře a držel v rukou živý policejní spis. Dění kolem Babiše vyvrcholilo v jednu z nejhlubších politických krizí v dějinách moderního Česka.
Ani vážnost situace však nezabránila několika vykukům, aby se z ní nepokusili vytřískat maximum pro své podnikání. To platí pro prodejce triček na jednom z českých e-shopu s oblečením, kteří se rozhodl na Babišových skandálech přiživit, což skončilo skandálem vlastním. Minulý týden se na internetu objevila stránka OdhaleníBabiše.cz. Ta s koláží ministra financí ve vězeňském mundúru slibovala dosud největší odhalení toho nejhoršího Babišova skandálu.
Časomíra na stránce odpočítávala přesně týden. Tisíce lidí přemýšleli nad tím, kdo za stránkou registrovanou na smyšlené jméno a adresu ministerstva financí stojí a jaká závažná zjištění o Babišovi v poledne 21. května nabídne. Když odpočet dospěl k samým nulám, žádné slibované odhalení Babiše se nekonalo. Místo toho stránka začala nápor uživatelů hromadně přesměrovávat právě na stránky e-shopu, kde měl každý podvedený možnost koupit si za 361 Kč tričko s nápisem "Proč bych měl říkat pravdu?".
Celý počin byl doplněn prohlášením, že autoři stránku zamýšleli jen jako nástroj k mobilizaci společnosti, která nyní může projevit nesouhlas s Babišem zakoupením trička. Skutečnost je ale taková, že se jim nepodařilo nikoho zmobilizovat, ale podařilo se jim jen mnoho lidí naštvat stupiditou svého marketingového plánu. Že to nevyšlo, bylo patrné hned v prvních minutách, během kterých se kniha návštěv e-shopu začala plnit desítkami rozhořčených zpráv. Během čtvrt hodiny bylo zrušeno přesměrování ze stránek OdhaleníBabiše.cz na stránky e-shopu a za pár minuty byl nedostupný i samotný e-shop.
V průběhu odpoledne se pak na stránkách e-shopu objevilo vyjádření, podle kterého byl web OdhaleníBabiše.cz založen neznámou osobou a přesměrování na e-shop mělo být útokem na jeho dobrou pověst. Podle provozovatele e-shopu si na jeho stránkách může podobnou kampaň založit kdokoliv a provozovatelé do kampaně nezasahují. Provozovatel důrazně popírá jakékoliv své angažmá a pátrá po osobě, která podvodnou stránku založila. Ten, kdo skutečně podvodnou stránku založil a na lži a parazitování na politické situaci se pokoušel profitovat, se zachoval neskutečně uboze. Z hlediska marketingu jde o větší fail než o marketingové počiny Dominika Haška a jeho lišáckého Smarty drinku. A to už je co říct.
Zde se můžete pobavit nad skandální Babišovou nahrávkou, která také neexistuje, ale alespoň je vtipná.