fb pixel
Vyhledávání

Nová Fiesta přijíždí: Byli jsme se na ní podívat a rozloučili se s tou starou

Na každém konci je hezké, že něco jiného začíná. Aktuální Fiesta byla jedním z nejpovedenějších hatchbacků na trhu. Už za pár měsíců ji ale vystřídá nová generace, která přijíždí hned ve čtyřech provedeních.

Václav Rybář
Václav Rybář 3.12.2016, 11:58

Na novou Fiestu jsme se byli podívat v Kolíně nad Rýnem, kde ji Ford představil pod svým aktuálním heslem "Go Further" (Jít dál) na obří akci pro 2500 lidí. Není divu, pro automobilku je Fiesta jednou z prodejních opor - na trhu je mimochodem už od roku 1976, takže letos slaví malé jubileum.

S aktuální generací, která je na trhu od roku 2008, se tenhle hatchback coby globální vůz vrátil i na trh v USA, kde slavil nebývalý úspěch, především v nejostřejší verzi ST. Nejvíc aut se ale prodává v Evropě, což je i důvodem exkluzivní premiéry vozu právě v Kolíně nad Rýnem.

Přesun k fajnovější klientele

Pokud koukáte na novou Fiestu zepředu, pravděpodobně se budete divit, proč je kolem ní takový humbuk. Vypadá totiž tak trochu jako ta aktuální, která je tu s námi už osm let. Jen ty světlomety jsou trochu užší, podobně jako když se přecházelo v rámci aktuální generace Focusu na faceliftovaný model. Viz fotka předku aktuální generace Fiesty:

Zezadu už je to ale úplně jiný příběh, ostatně pro srovnání vám sem dáme fotku námi testované Fiesty před několika týdny...

...a nové chystané Fiesty pro rok 2017. Jak sami vidíte, původně vertikální zadní svítilny se teď mnohem víc podobají dražším modelům od Fordu a Fiesta si tak symbolicky vyšplhala o schůdek výš. Není to jen technologická evoluce, jak si ukážeme v interiéru, ale zkrátka snaha cílit na pozici prémiového hatchbacku.

Jasným náznakem, že se Fiesta o svoje zákazníky hodlá starat, je i představení čtyř různých provedení vozu. Nejde jen o různé výbavy, ale spíš o různé povahy nového auta, tak trochu jako když se u SUV nabízí verze city a outdoor. Jednoduše si mezi nimi vyberete tu, která nejvíc sedne vaší představě o využívání vozu.

Čtvero ročních hatchbacků

A co je tedy na výběr? Základní Fiestu si můžete vyzdobit až do vrcholné verze Titanium, která nabídne mj. dvě kamery, 3 radary nebo 12 ultrazvukových senzorů, které dovedou snímat dění na silnici až do vzdálenosti 130 metrů. Samozřejmostí je také adaptivní tempomat, hlídání slepého úhlu nebo monitorování únavy řidiče nebo automatické parkování.

Pro fanoušky výletů do přírody je tu verze Active s vyšší světlou výškou a ochrannými lemy karoserie (tenhle trend je u automobilek čím dál tím častější, ale u malých aut, jako je Fiesta, ho vidíme výjimečně).

ST-Line naváže na aktuální ST-Line, kterou jsme před nedávnem testovali (viz níže) a do příchodu regulérní ostré varianty ST s přeplňovaným dvoulitrem pod kapotou zůstane nejostřejší Fiestou v nabídce. Agresivní styling zvenku i zevnitř potěší hlavně nevybouřené řidiče.

Další novinkou je luxusní varianta Vignale. Tu Ford poprvé představil u modelu Mondeo, ale postupně ji rozšiřuje na další vozy. U malé Fiesty je překvapením, ale logicky navazuje na prémiovější image vozu.

Poznáte ji podle specifické mřížky chladiče, špičkového interiéru a jistě i dalších, zatím neoznámených prvků. Tak nějak očekáváme perfektní odhlučnění, pokročilejší audio a exkluzivní odstíny laku a designy litých kol.

Malé auto, velký displej

Interiér se proměnil opravdu k nepoznání, ostatně pro srovnání vám pod fotku toho nového přidáme námi testovaný, z aktuální generace Fiesty ST-Line. Fyzická tlačítka jsou nahrazena dotykovým ovládáním na velkorysém osmipalcovém displeji, volant má povědomý tvar, ale nově z něj lze ovládat úplně všechny funkce.

Interiéry se budou poměrně dost lišit v rámci nabízených variant. Prémiový vzhled je ale zachován ve všech verzích, stejně tak nás těší sedačky s dostatečným bočním vedením a nově upravená kaplička přístrojů. Ergonomicky si Fiesta hodně polepšila.

Ještě úspornější litrový motor

Fiesta samozřejmě nabídne širokou škálu benzínových a dieselových motorů, ale její největší hvězdou je litrový benzínový tříválec Ecoboost, který se nabízí v mnoha výkonových variantách. Teď navíc získal další trumf - dokáže jeden ze svých tří válců deaktivovat a uspořit tím palivo. Naposledy jste asi jeli s dvouválcem na motorce nebo třeba v nejmenším z Fiatů, ale Ford se dušuje, že i tenhle provoz bude extrémně kultivovaný a uspoří až 6% paliva. Navíc je i tříválcová Fiesta při rychlostech kolem 100 km/h oproti té aktuální prý výrazně tišší.

ST-Line: Trend, který neurazí

Do příchodu Fiesty ST se musí mladí a neklidní řidiči spolehnout na verzi ST-Line, která sportovně hlavně vypadá - agresivní styling zvenku doplňuje barevný interiér s hliníkovými pedály a hlavicí řadicí páky a především nejsilnější dostupný motor. Je to sice opět jenom litrový tříválec, ovšem naladěný na výkon 140 koní. Nejde tedy jen o laciné sportovní šminky, v tomto případě jsou doplněné i poměrně živým motorem. Měli jsme tu čest s ním jezdit v aktuální generaci a naše názory jsou jednoznačně kladné. S takhle malým autem totiž umí 140 šimlů velmi slušně zacvičit, a pokud bude mít nová Fiesta ještě lepší podvozek než ta stávající, máme se na co těšit. Plný test Fiesty ST-Line rok 2016 si budete moci na našich stránkách přečíst v následujících dnech, na ročník 2017 si budeme společně muset počkat zhruba do půlky příštího roku.

Podobné články

Doporučujeme

Další články