Tramvaj do stanice Německo
Německo si v ekologické dopravě libuje, navíc je tato země úzce spjata s vývojem tramvajové dopravy, v Berlíně byla v roce 1881 zavedena vůbec první elektrická tramvajová linka. Nyní sem poputují nejmodernější tramvajové vozy od nás. Zájem projevil jeden z německých největších dopravních podniků Rhein-Neckar-Verkehr, který s českými tramvajemi počítá na tratích ve třech německých spolkových státech, jde o Bádensko-Württembersko, Hesensko a Porýní-Falc.
Ano, v následujících letech má společnost Škoda Tranportation dodat 80 vozů z rodiny ForCity Smart. Model tramvaje v životní velikosti měří 16,5 metru a má hmotnost přes deset tun. „Díky tomuto unikátnímu modelu můžeme ukázat vnější design a interiér vozidel nejen dopravnímu podniku, ale také veřejnosti,“ uvedl generální ředitel Škoda Transportation Petr Brezina. Nyní podle něj nastal čas na diskuzi o finální podobě produktu. Ohlasy na představený model mají být vyhodnoceny a zapracovány do finálního designu vozu. Na německé koleje mají tramvaje vyjet na začátku roku 2021.
Největší zakázka, nejdelší tramvaj
Pro společnost Škoda Transportation jde o největší vývozní tramvajovou zakázku v historii, kontrakt je to celkem na 7 miliard korun, což už je pěkná suma. Do Německa má dodat tříčlankové, čtyřčlánkové i šestičlánkové tramvaje. Poslední zmíněné budou dlouhé 60 metrů a budou vůbec nejdelší na světě! Nejdelších vozů v šestičlánkovém provedení vznikne celkem 12.
Všechny vozy pro německý trh budou obousměrné a nízkopodlažní. Jejich maximální rychlost bude dosahovat 80 km/h. Budou plné nejmodernějších informačních systémů a inovací, ale o tom vám prozradíme více příště.
Jak už jsme uvedli, tramvaje už za sebou mají dlouhý kus historie. V následující galerii se můžete podívat, jak se vyvíjel a kam se posunul design tramvají za posledních sto let:
A zde se podívejte na unikátní vůz pražské tramvajové dopravy.