1) Je nejnovější
Ano, začneme zdánlivě úplnou banalitou - vždyť přece každé nové auto musí být lepší než ty starší! Omyl. Nejen, že tomu tak vždy není a leckdy s novinkou šlápnou automobilky úplně vedle, ale třeba právě Karoq nemá žádného přímého předka. Ano, navazuje sice na model Yeti, ale kromě zvýšené karoserie typu SUV tato auta nemohla být odlišnější. A proto je potřeba zmínit, že Karoq nejenže hravě překonává zmíněného a přestárlého Yetiho, ale maže si na chleba i poslední dvě zářivé novinky značky, a to Kodiaq a Superb. Proč?
2) Má famózní podvozek
Dobře, není to motokára, to si řekněme hned, ale na to se v tomto segmentu nehraje. To, jak se ale povedlo inženýrům škodovky naladit tak vysoké auto, aby se nekymácelo, drželo správnou stopu, reagovalo na pohyby volantem a hlavně nedrncalo ani na větších kolech, to je tak trochu zázrak. Děkujeme za něj! Řídit nový Karoq je tak doslova potěšení, protože dokážete předem odhadnout, co auto udělá a hlavně, hlavně je na palubě ohromující pohoda.
3) Tichá voda břehy mele
Karok je vzorový tichošlápek. Odhlučnění interiéru je perfektní a vyhne se vám tak jakýkoliv randál jak od kol, tak od zpětných zrcátek, tak od motoru. A nebojte, zkoušeli jsme i dvoulitrový turbodiesel - fakt ticho!
4) Motory pro každého
Někomu se může zdát, že je těch motorů až moc, ale my říkáme, že tomu tak je správně! Vozíte děti do školky a pak se stavíte občas někde na nákup? Berte Karoq s motorem 1.0 TSI - má dost výkonu (nejen) do města, je lehký a s kulturní spotřebou. Jezdíte po městě, ale občas se vydáte na hory nebo na chalupu? Berte nový motor 1.5 TSI, který má výkonu na rozdávání ve všech situacích, šetří palivo, a když vás chytne rapl, můžete si s ním i opravdu dobře zablbnout. A pro koho je nafta? Určitě bychom brali silnější dvoulitrový turbodiesel, protože rozdíl v reálné spotřebě oproti 1.6 TDI je zanedbatelný a pokud často podnikáte delší výjezdy zejména po dálnicích, je ideální volbou. A abychom nezapomněli - Karoq 2.0 TDI je také jedinou správnou volbou, pokud chcete pohon všech kol 4x4.
5) Je nadčasový
A to zejména co se designu týká. Stalo už takovým nepsaným pravidlem, že škodovky prostě nestárnou. Chybí na nich jakékoli kudrlinky, vše je hranaté, rovné, přímé, ale díky tomu vám garantujeme, že až se na Karoq podíváte za tři roky, bude vypadat stále jako nový a stále autenticky.
6) Je dotažený a za dobrou cenu
A závěrem jedna z podstatných věcí, o kterých není moc často řeč. V nových autech nacházíte dost často celou řadu kompromisů, které vypadají jako nedodělky. Ne tak v Karoqu. Zvenku je dotažený na 100 procent a ve stejných šlépějích jde i interiér. Pozice za volantem, ergonomie, odkládací prostory, infotainment a dokonce i digitální přístrojový štít ukazují, že když se chce, je možné auto vypilovat k dokonalosti. Přitom základní cena za toto SUV je 529 900 Kč, což je velmi sympatický začátek. Prostě a jednoduše - kupujte, nebudou!