Za vše mohlo špatné počasí a odhad pilotů
Vše začalo už ve čtvrtek 12. října 1972, když letěl ragbyový tým Old Christians Club z Montevidea do Santiaga de Chile na přátelské utkání. Z důvodu špatného počasí však museli soukromým letadlem přistát ve městě Mendoza, které se nachází v Argentině. Následující den, tedy v pátek 13. října, pokračovali v cestě. Špatné počasí však přetrvávalo, což nedovolilo letadlu vzlétnout tak, aby se mu podařilo přelétnout pohoří Andy. Proto museli letět podél nich až k Malargue, a poté se otočit o 90 stupňů doprava, což byl směr na Santiago. Kvůli husté mlze se jim však nepodařilo odhadnout správně vzdálenosti a v domnění, že už přeletěli pohoří, začali klesat. V souvislosti s klesáním však narazili i na nepříjemné turbulence, které jim znemožňovaly plně ovládat letadlo. Poté se vynořili z mlhy a před nimi objevil útes, do kterého ocasem letadla nabourali. Následně se letadlu utrhlo i levé křídlo o další útes a posléze i pravé. Letadlo dopadlo na svah, po kterém sjelo dolů. Zastavil ho až ledovec.
Náraz zdeformoval předek letadla, což způsobilo okamžitou smrt kapitána letu Julia Ferradase. Druhý pilot náraz přežil, avšak uvízl v sedadle. Při nárazu zemřeli ještě další čtyři lidé. Po odtržení ocasu letadla z něj vypadlo dalších 7 pasažérů, včetně dvou stevardů. Letadlo navíc kvůli své bílé barvě nešlo na sněhu vidět, takže bylo ze vzduchu neviditelné.
Když došlo jídlo, nastoupil kanibalismus
První dny po ztroskotání trávili přeživší především v prostorách vraku. Z letadla vynesli ven všechny mrtvé a sedačky. Díru, která byla vytvořena po utržení ocasu letadla, se trosečníci sedačkami a zavazadli rozhodli zabarikádovat. Co se týče zásob, tak disponovali pouze pár lahvemi vína a čokoládou. Následující den zemřelo několik dalších lidí na následky zranění. Ve vraku letadla nalezli přenosné rádio, které umožňovalo trosečníkům přijímat zprávy o okolním světě. V rádiu se po deseti dnech od ztroskotání dozvěděli, že po nich bylo ukončeno pátrání. Zásoby jídla rychle docházely, a proto bylo na čase řešit tuto situaci. Jeden ze členů posádky přišel s nápadem kanibalismu s tím, že by měli sníst mrtvé piloty, jelikož je dostali do těchto problémů. Po těžkém rozhodování a diskuzích se nakonec rozhodli, že se budou živit masem lidí, kteří zemřeli během ztroskotání letadla. Maso jedli syrové, jelikož museli šetřit ohněm. Konzumací lidského masa se jim razantně zvýšila šance na přežití.
Ve vraku letadla byla i mapa. Trosečníkům se však nepodařilo odhadnout, na kterém místě se nachází. 29. října se však utrhla lavina, která zasypala letadlo i zevnitř a všechny pasažéry uvěznila. Kvůli tomu zahynulo dalších 8 lidí. Sníh uvěznil všechny po dobu tří dní. Ti, co přežili, se snažili pátrat ve svém okolí po civilizaci, avšak bezvýsledně.
Ze 45 lidí přežilo pouze 16
Během 60 dnů zemřelo celkem 29 lidí. Tři z nich se rozhodli přelézt hory směrem na západ a po deseti dnech se jim podařilo nalézt místního pastevce u ranče Los Matienes, který přivolal pomoc a všechny zachránil. Ranč se od vraku letadla nacházel 70 kilometrů. Následovala záchranná akce, díky které byli všichni přeživší zachráněni.
Na základě této události vznikl v roce 1993 autentický film pod názvem Přežít, který byl natočen na základě výpovědí pasažérů ztroskotaného letadla. Filmování se dokonce zúčastnil Nando Parrado, kterého si ve filmu zahrál Ethan Hawke. Parrado pomáhal během natáčení jako technický poradce.
A zde je 12 nejděsivějších katastrof, za které mohl člověk.