1. Malé zvenku, velké uvnitř
Citigo je dlouhé 3 597 mm, široké 1 645 mm a vysoké 1 478 mm. Jasně, není to žádný Smart, ale zase do něho pohodlně usadíte sebe a tři další spolucestující a nikdo z vás nebude strádat. Citigo totiž patří k nejkompaktnějším, ale zároveň nejprostornějším vozům ve své třídě. Šířka interiéru ve výšce loktů je vpředu 1 369 mm a zavazadlový prostor má objem 251 l. Když sklopíte zadní sedadla máte kufr o objemu až 959 litrů, a to už přestěhujete ledacos.
2. V davu se neztratí
Jak už to při modernizaci během životního cyklu auta bývá, i Citigo doznalo řady lehkých designových změn. Jmenujme třeba novou kapotu motoru s výraznými prolisy, upravený nárazník, nové mlhové světlomety a nově tvarovanou masku chladiče v aktuálním designovém stylu značky. Přední světlomety navíc mohou být vybaveny LEDkami pro denní svícení. V nabídce jsou nová čtrnáctipalcová až šestnáctipalcová kola. To hlavní jsou ale barvy. Pokud jste alespoň trochu individualisté, zvolíte hráškově zelenou barvu, která je na fotkách, případně tyrkysově modrou metalízu.
3. Zábava nejen za volantem
Než si povíme, jak se Citigo řídí, řekneme si, jak si můžete jízdu zpříjemnit. Na palubě novinky je totiž nová generace hudebních systémů Blues a Swing. Hudební systém Swing nabízí barevný displej, šest reproduktorů a Bluetooth připojení. S ním je možné propojit systém s chytrým telefonem. Aplikace Move & Fun, běžící na chytrých telefonech v operačních systémech iOS a Android, pak slouží k navigaci, zobrazení jízdních dat, telefonování pomocí handsfree, poslechu hudby a rádia, a také vám poradí, jak jezdit co nejúsporněji.
4. Se třemi motory: Dvakrát benzin, jednou plyn
Škodu Citigo si můžete pořídit s jedním ze tří litrových tříválců, které za uplynulá léta prošly pečlivým vývojem. Motory na benzin mají výkon 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k), motor na stlačený zemní plyn CNG ve verzi Citigo G-Tec pak 50 kW (68 k). Právě Citigo G-Tec je díky stále se rozšiřující síti plnicích stanic na CNG ideálním adeptem do městského provozu. Navíc jezdíte prakticky za polovinu peněz, protože si vystačíte s pouhými 4,5 kg zemního plynu na 100 kilometrů.
5. Bezpečnost především
Abyste byli během jízdy patřičně chráněni, má Škoda Citigo celou řadu bezpečnostních prvků. Součástí sériové výbavy jsou čtyři airbagy, elektronická kontrola stability ESC, protiprokluzový systém ASR, elektronická uzávěrka diferenciálu, elektromechanický posilovač řízení, tříbodové bezpečnostní pásy na všech čtyřech sedadlech, příprava Isofix na zadních sedadlech, automatická aktivace varovných světel během nouzového brzdění, asistent při rozjezdu do kopce a také kontrola tlaku v pneumatikách. Skvělým pomocníkem do města pak je funkce nouzového brzdění City Safe Drive, která pomáhá zabraňovat kolizím. Tento strážný anděl je aktivní automaticky v rychlostech od 5 do 30 km/h a v krajním případě, když řidič nereaguje na překážku před vozem, je schopný auto zcela zastavit.
6. Jednoduše chytré
Také Citigo je věrné sloganu značky Škoda „Simply clever” a najdete v něm vychytávky, které vám zpříjemní jízdu a život. Jedná se např. o deštník pod sedadlem spolujezdce, držák výstražné vesty pod sedadlem řidiče, výklopný držák tašky na odkládací schránce před spolujezdcem, odkládací kapsy na vnitřních stranách opěradel předních sedadel, držák na multimediální přístroje ve středové konzoli, držák parkovacího lístku na čelním skle a sluneční clony, variabilní dvojitá podlaha v zavazadlovém prostoru, síťový program a háčky na uchycení zavazdel v zavazadlovém prostoru, přenosný koš na odpadky a další.
A pokud potřebujete přeci jen ‚trochu větší‘ auto, koukněte na těchto 19 vychytávek v nové Škodě Rapid.