První dostupný hybridní supersport na trhu
Poprvé se ve světové premiéře zjevil jako blesk z čistého nebe v německém Frankfurtu v roce 2013, kde způsobil poprask především svým neofuturistickým designem a do té doby neobvykle výkonným plug-in hybridním tříválcovým motorem. Plug-in hybrid je označení pro vozidla, která jsou poháněna buď elektřinou, nebo klasickým benzínovým motorem, popřípadě kombinací obou variant.
Když v dubnu 2014 BMW spustilo oficiální předprodej i8 na českém trhu, bylo okamžitě vyprodané dle kvót určených pro Českou republiku. Ostatní měli sice smůlu, ale bylo jim umožněno si udělat předobjednávku na další rok. Není se čemu divit, když ostatní hybridní sportovní vozidla, jako např. McLaren P1 nebo Porsche 918 Spyder, začínají cenově na cca 20 milionech korun.
Jestli se rádi vyžíváte v číslech a parametrech, tak tady jsou. Jedná se o sportovní čtyřkolku s průměrnou kombinovanou spotřebou 2,1 litru na sto kilometrů, která dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy a jeho maximální rychlost je 250 km/h. Pohotovostní hmotnost činí 1485 kg. Dojezd vozidla při kombinované spotřebě s plnou nádrží a plně nabitou baterií se pohybuje kolem 500 až 600 km. S pomocí plně nabité baterie byste ujeli maximálně 37 kilometrů. Díky rychlonabíjení byste však byli s kapacitou 80 % za méně než 2 hodiny.
Bez radaru a dalšího policejního vybavení
Co se týče úprav vozu pro účely policie, tak bohužel kromě policejní kamufláže, majáku a modrých LED diod, nedisponuje radary ani jiným speciálním vybavením. Na druhou stranu se jedná pouze o testovací vozidlo, které bude v případě úspěšného testování upgradováno.
BMW i8 působí sebevědomým dojmem a vyvolává respekt. Otázkou je, zdali ho policie České republiky dokáže patřičně využít, nebo se bude jednat pouze o luxusní hračku bez uplatnění ve vozovém parku dopravní policie.
Zde si přečtěte o prvním elektromobilu od Škodovky.