Hej lidi, už jste se probrali ze silvestrovských party a jste připraveni na pořádnou dávku tvůrčí reklamy? Jsme dychtiví se s vámi podělit o úžasnou sbírku příkladů guerillového marketingu z celého světa, tak si uvařte kafe a inspirujte se nápady chytrých reklamních hlaviček.
1. Toreador aerolinek Iberia v akci
2. Restaurace Oldtimer: projekt „Tunel“
Netradiční provedení poutače pro síť velkého rakouského řetězce restaurací na dálničních odpočívadlech.
3. TV3 / Útěk z vězení: akce „Dort“
Lidé z médií si už zvykli, že mají spoustu věcí zdarma jako pozornost od zadavatelů reklam. Když si k nim našel cestu ranní čaj s dortem, nebylo to nic neobvyklého. Ale ve chvíli, kdy začali vidličkou ukrajovat sousta, objevilo se uvnitř něco dost tvrdého. S cílem podpořit návrat populárního seriálu Prison Break (= Útěk z vězení) do programu televizní stanice, vymyslela reklamní agentura fórek se zapečeným pilníkem a jednoduchým vzkazem: "Útěk z vězení se 19. listopadu vrací na TV3".
4. Autíčka HotWheels: projekt „Smyčka“
5. Holítka Gillette: akce „Ručníky - srst pryč“
Údajně pouze 12 % žen má rádo ochlupení na tělech mužů a 71,6 % mužů upřednostňuje vyholenou „bikiny zónu“. Aby výrobce holících strojků Gillette vzbudil pozornost k tématu holení těla těsně před letní sezonou, kdy je odstranění ochlupení nejaktuálnější, rozhodl se pro originální aktivitu přímo v terénu. Se startem venkovní koupací sezóny se cílová skupina začne scházet v parcích, u jezer, řek, venkovních bazénů a zelených městských ploch. Tam tedy s pomocí agentury volně rozhodili spousty osušek, které jako první na světě mají otvory v místech, kde byste normálně našli ochlupení. Výsledky a účinnost: tisíce ručníků byly začátkem letní sezóny ukradeny...
6. Casino Venezia: projekt „Dopravníky zavazadel“
Podle benátského kasina vrostla jeho návštěvnost o 60 % těsně poté, co se na letišti objevila tato poutavě provedená prezentace.
7. Síť bister Superette: akce „Krátké šortky“
Co byste řekli na to, že vaši reklamu budou nosit přímo na holé kůži sexy holky těsně pod svým zadečkem? Tahle lákavá představa se podařila uskutečnit v novozélandském Aucklandu. Do sedacích ploch laviček na autobusových zastávkách, v nákupních centrech a dalších frekventovaných lokacích byl laserem vypálen 3D motiv s grafikou reklamního sdělení. Když lidé seděli bez kalhot, vzkaz se otiskl zezadu na holá stehna, většinou dívek… Vznikly tak tisíce obtisků s trvanlivostí až jednu hodinu. Navíc vzhledem k místu, kam se reklama dostala, zavinila zvýšený příliv mužských pacientů na chirurgii. Kluci si prostě mohli ukroutit hlavy!
8. Centrum jógy Y+: akce „Brčko“
9. Zubní pasta Colgate Max: projekt „Pizza Box“
Na podporu prodeje nové zubní pasty Colgate Max byly po dohodě s okolními pizzeriemi dodávány oblíbené italské placky ve speciálně potištěných krabicích, ale jen ve večerních hodinách. Potisk plochého boxu byl navržen tak, aby vypadal jako vnitřek úst. Záměrem je upozornění zákazníků, že si po večeři nemají zapomenout vyčistit své ozubení - tak se vyhnou páchnoucímu rannímu dechu.
10. Super lepidlo Alteco: akce „Napnutý drát“
11. Personální agentura Jobsintown: projekt „Polib mi zadek“
Existují lepší způsoby, jak udělat kariéru.
12. Simpsonovi ve filmu: projekt „Eskalátor“
13. Kondomy Durex Performa: akce „Prodloužení“
Prezervativ značky Durex Performa obsahuje speciální lubrikant obsahující benzokain. Ten pomáhá muži kontrolovat vyvrcholení a prodloužit své vzrušení. Při sportovních utkáních nafasovali sudí elektronické tabule, kterými v poločase a na konci utkání ukazují, kolik času navíc se bude hrát = jak dlouhé je prodloužení. Samozřejmě, že časomíra s logem výrobce pánské ochrany získává zcela jiný význam a rozměr!
14. Těstoviny Mondo: projekt „Loď“
Když chtěla německá reklamní agentura vypálit značku těstovin do mysli každého, kdo ji zahlédne, vytvořila vizuální podporu v nadživotní velikosti. A přímo na nejrušnějším místě v Hamburku: v přístavu. Na obří lodě nalepili grafiku jedlíků, kteří si vychutnávají své oblíbené špagety s gurmánským srkáním – skutečného 3D lana.
15. Kampaň proti mučení ACAT: projekt „Záda sedadel“
Oběti jsou lidé jako vy a já. Zastavte mučení.
16. Klub slovenské lukostřelby: akce „Terč“
Skutečná červená jablíčka byla rozmístěna na hlavy soch na nejrušnějších místech Bratislavy. Jablka nesla samolepky, nabádající lidi k návštěvě klubového webu lukostřelby.
17. Rodinný pivovar Bernard: projekt „Prevence půllitr“
Muži v České republice vypijí nejvíce piva v Evropě. Bohužel, pivo mnohé z nich změní po příchodu domů na agresory. S cílem zastavit domácí násilí pod vlivem alkoholu přepracovala reklamní agentura motiv potisku půllitrů se záměrem preventivně varovat pivaře před nebezpečím ztráty kontroly nad svým pitím.
A TADY se podívejte, jak kauza letáku z Lidlu baví internet.