1. Ferrari 250GT vs. Volvo P1800
Volvo svůj ikonický sporťák začalo stavět pár let po Italech. Švédové jsou důkladní, kdo by jim zazlíval, že se nechali inspirovat u těch nejlepších? Osmnáctistovka dodnes platí za nejhezčí Volvo. Kdyby tak někteří zákazníci tušili, jak moc se ve skutečnosti podobá jednomu z nejhezčích Ferrari.
2 Jaguar E-Type vs. Toyota 2000GT
Extrémně dlouhá kapota, extrémně malá kabina... Toyota chtěla futuristický sporťák, ale v designu 2000GT nelze nevidět inspiraci v tradičním britském designu (jako u mnoha japonských vozů té doby). Toyota se prodávala mnohem dráž než Jaguar, vyrobilo se jí jen pár tisíc kusů a automobilka na ní tratila. Dnes platí za vyhledávaný sběratelský kousek a stojí mnohem, mnohem víc než zachovalý E-Type, který byl jejím předobrazem.
3. Ford Mustang vs. Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin V8 Vantage byl označován za první britský supersport. Byl extrémně rychlý, extrémně drahý a... extrémně podobný Fordu Mustang. Americké automobilce to asi leželo tak v žaludku, že v devadesátých letech Aston Martin sakumprásk koupila.
4. Mazda 121 vs. Ford Fiesta
V tomhle případě výjimečně nejde o krádež, ale o vzájemnou výpomoc. V podstatě jde o identické vozy od dvou různých automobilek. Co se tím Ford a Mazda snažily dokázat? Možná nám jen chtěly udělat v hlavě guláš. Fiesta tu každopádně byla první.
5. Mazda MX-5 vs. Lotus Elan
Mazda podruhé a tentokrát vlastně přiznaně. Inspirací v klasických britských autech se Japonci nikdy netajili. Jenže zatím Elana už dnes pamatují jen milovníci oldtimerů a historických rally, MX-5 je bestsellerem a stále živou legendou, která se brzy dočká čtvrté generace.
6. Porsche 944 vs. Mazda RX-7
A Mazda potřetí. Porsche 944 se designově trochu vymyká ostatní poršákům, je hranatější, pomalejší a má vyklápěcí světla. To ovšem Japoncům nezabránilo v tom, aby si z ní pro první generaci Mazdy RX-7 vzali všechno, co potřebovali. Což znamená úplně všechno.
7. Opel GT vs. Chevrolet Corvette
Německá poklona americké legendě. Opel GT vypadal úchvatně, měl jen jediný problém. Co se týče počtu koní, posunul někdo desetinnou čárku nesprávným směrem. Čekali byste od takhle radikálního designu padesát koňských sil?
8. Škoda 1100GT vs. Saab Sonett II
Za minulého režimu se u nás kradly nejen písničky, ale i automobilové designy. Hvězda ženevského autosalonu z šedesátých let, jedna z nejsportovněji vypadajících škodovek a... sprostá kopie krásného Saabu (plus přední masky Ferrari Dino). Ale stejně nás mrzí, že se nikdy neprodávala. Byla by sice kradená, ale pořád naše...
A TADY máte 10 nejvousatějších aut na světě.