1. Hádej, kde jsem I a II (C-87A Liberator Express)
Vůbec první letadlo vyhrazené jen a jen pro prezidenta. Jenže se záhy ukázalo, že tenhle model není příliš spolehlivý, a tak ho Rooseveltovi zase rychle vzali, i když s ním později sem tam převáželi další členy prezidentova kabinetu.
2. Posvátná kráva (C-54 Skymaster)
Kráva byla asi prvním opravdovým Air Force One vůbec. Měla vyhrazený prostor na spaní, vlastní pracovnu, telefonní linku a další zázemí, které z ní dělalo prezidentskou kancelář v pohybu. Dokonce měla i zvláštní výtah, který Roosevelta dopravil do útrob letadla na jeho invalidním vozíku. Prezident nicméně využil letadlo jen jednou, cestou na Jaltu v únoru 1945.
3. Independence (DC-6 Liftmaster)
Když po Rooseveltově smrti nastoupil do Bílého domu Truman, používal chvilku Krávu, ale pak si nechal postavit nové letadlo a pojmenoval ho Independence (Nezávislost) - podle svého rodného městečka v Missouri. Letadlo bylo výrazné především venkovním nátěrem - jeho čumák připomínal orla bělohlavého, dravce který je jedním z hlavních symbolů Spojených států Amerických.
4. Columbine II (VC-121 Super Constellation)
Prezident Eisenhower měl k dispozici nejen Trumanovo letadlo, ale také Columbine II a později i Columbine III. Dvojka měla zajímavý osud. Po skončení její prezidentské služby ji koupil majitel práškovací firmy a chtěl ji rozřezat na kusy, protože nevěděl, že se jedná o bývalou Air Force One. Na poslední chvíli ji od něj odkoupil sběratel, který se ji momentálně snaží zrestaurovat do původního stavu.
5. SAM 26000 a 27000 (Boeing 707)
V roce 1958 se v prezidentské výbavě konečně objevil tryskáč. Boeing 707 začala i veřejnost označovat podle rádiového kódu jako Air Force One, a navíc v téže době získal svůj charakteristický barevný kód - bílomodré pruhy a prezidentskou pečeť na boku. V roce 1972 získal první Boeing 707 lépe vybaveného bratříčka. Přezdívky už se nepoužívaly - SAM znamená Special Air Mission neboli speciální letecká mise.
Boeing 707 vydržel ve službě až do roku 1990, takže si v něm část svého období užil i George Bush starší. Nejvíc se v něm nalétal Ronald Reagan. Právě v jeho knihovně a muzeu nyní druhá, novější generace prezidentského Boeingu 707 přebývá.
6. SAM 28000 a 29000 (Boeing 747)
Aktuální sedmčtyřisedmičku ještě objednával Reagan a o design interiéru se mimochodem postarala paní Reaganová. Už si s ní ale nezalétal. Tenhle stroj a jeho mladší dvojče si užily hodně mediální pozornosti, můžete je ostatně vidět i ve filmu Air Force One s Harrisonem Fordem v roli fiktivního amerického prezidenta. Moderní Air Force One umožňuje prezidentovi nejen plné spektrum komunikace (včetně možnosti přímého televizního přenosu - ta byla přidána po útocích z 11. září), ale je vybaven i pasivními obrannými systémy, moderním radarovým systémem a bývá označován za plnohodnotnou náhradu Bílého domu.
7. Chystaný Air Force One (Boeing 747-8)
V roce 2017 bude stárnoucí prezidentská letka nahrazena třetí generací jumba - nejdelším osobním letadlem na světě a vůbec největším v USA vyráběným letadlem. Airbus z nabídky postavit novou Air Force One vycouval, protože se mu nevyplatilo postavit jen tři letadla. Boeing nabídl tišší, úspornější a větší variantu dosavadního jumba. Má přepracovaný tvar křídel a lepší motory. Prezidentovi také nabídne víc prostoru a pohodlí, stejně jako lepší komunikační výbavu a pokročilejší obranné mechanismy. Tím prezidentem ale už nebude Barack Obama, protože jeho období končí v lednu 2017, přičemž modernizovaná Air Force One nastoupí do služby právě až v průběhu roku 2017.
Letadly ale nelétají jen prezidenti a občas bývá při komunikačních přestřelkách pilotů a dispečerů dopravních a nákladních letadel celkem prča. Posuďte sami
ZDE.