Foto: Alastair Philip Wiper
Pěkně velká potvora, co říkáte? Jedenáct pater palub a to ještě nepočítáme můstek. Jde o největší typ lodi svého druhu, na délku má 400 metrů, šířka je 59 metrů a celková výška je 73 metrů.
Foto: Alastair Philip Wiper
Skládá se z 425 prefabriovaných segmentů, které tvoří 21 "megabloků". Staví ji v přístavu Opko v Jižní Korei, loďařský gigant Maersk objednal dvacet kusů a více než polovina už jezdí.
Foto: Alastair Philip Wiper
Pohon zajišťují dva dieselové motory MAN, výkon každého z nich je přes čtyřicet tisíc koní. S nimi zvládne maximální rychlost 41 km/h.
Foto: Alastair Philip Wiper
Název Triple-E značí tři zásadní výhody tohoto typu lodi - ekonomickou výrobu velké série, energetickou efektivitu a environmentální zlepšení.
Foto: Alastair Philip Wiper
Každá loď má dva lodní šrouby, které mají průměr skoro deset metrů a váží 70 tun. Dodává je německá firma Mecklenburger Metallguss GmbH.
Foto: Alastair Philip Wiper
Dovnitř a na palubu se vejde 18 340 kontejnerů. Také tu najdete přes pět set kilometrů kabelů.
Foto: Alastair Philip Wiper
V současnosti jde o nejdelší lodě světa, existovaly sice ještě delší ropné tankery, ale ty byly vyřazeny ze služby - největší Seawise Giant měl délku skoro 460 metrů.
Foto: Alastair Philip Wiper
A takhle vypadá obyčejný člověk ve srovnání s jedním z menších dílků skládačky jménem Triple-E.