1. Membrána (Toyota, Peugeot...)
Motorový prostor většiny aut se spíš odhlučňuje, ale u sportovních modelů je záhodno, aby si řidič připadal jako závodník. Proto se kabina v některých místech od motorového prostoru oddělí pouze průzvučnou membránou, která trochu toho krásného hluku propustí dovnitř.
2. Zvukový generátor (BMW)
Patentovaná technologie bavorských inženýrů, která u hardcore fanoušků značky vyvolala pozdvižení. Se zmenšováním motorů u svých sportovních modelů přišlo totiž BMW se zesilováním zvuku v kabině pomocí reproduktorů. Zvuk se „vyrábí" prostřednictvím mikrofonů ukrytých u výfuku, a následně ještě probíhá chytré ‚DJování‘, abyste dostali pořádnou nálož decibelů. Když se s tím předloni vytasilo BMW M5, způsobilo to poprask.
3. Symfonizátor (Porsche)
Kombinace chytré membrány, speciálních rezonátorů ve sloupcích a zabijáků rušivých vibrací... to všechno je práce zvukového „skladatele", kterého najdete v nejnovější generaci Porsche 911. Umí dokonce dodat šťávu i řazení, jelikož zvýrazňuje automatické meziplyny automatické převodovky PDK.
4. Soundraktor (Volkswagen)
Aktivní sound design umí i u Volkswagenu. Golf GTI a především Golf R mají speciální reproduktor (soundraktor), který při zapnutí sportovního módu zesílí zvuk motoru a pošle ho do kabiny. Rázem tak máte pocit, že se pod kapotou probudilo další stádo koní.
5. Výfuk jako hudební nástroj (Lexus)
Když Lexus ladil svůj první a zatím poslední supersport Lexus LFA, oslovil Yamahu. Nikoli však výrobce motorek, nýbrž oddělení, které se věnuje vývoji hudebních nástrojů. Yamaha vzala výfuk a udělala z něj splašenou flétnu, která díky množství vyladěných záhybů a záklopek generuje při vysokých otáčkách motoru (ne)skutečnou symfonii.
6. Klapka ve výfuku (Jaguar)
Jaguar F-Type je mnoha novináři považován za nejlépe znějící sportovní vůz dneška. A může za to menší podvádění. F-Type je hlasitý i v základním módu, naprosto na hraně veškerých norem. Stisknutím tlačítka ovšem otevřete speciální klapku ve výfuku a probudíte šelmu. Přidejte k tomu práskání do výfuku při sebemenším povolení nohy na plynovém pedálu a hrozitánský rachot, když pinknete do omezovače. Tohle je hlas démona a navíc bez jakýchkoliv elektronických kouzel. Takovou klapku najdete v mnoha výfukových svodech, které jsou laděné na zakázku.
7. Vyřazování rušivých frekvencí (Audi)
Audi u svých silných dieselů (A6, A7 a A8) jednak aplikuje negativní frekvence, aby vyrušila nejrůznější vibrace a nehezké zvuky, jednak vám namixuje zvuk, že si budete i v nafťáku připadat jako v benzínovém osmiválci. Nezní to úplně jako amerika, ale diesel vám rázem připadne kultivovanější.
8. Falešné výfuky (Maserati, Ford)
Maserati Ghibli předvedlo u dieselových motorizací něco neslýchaného. Kromě klasických funkčních výfukových svodů totiž podvozek lemují ještě falešné svody, do kterých repráky pouští líbivé pazvuky. Dieselové Ghibli tak zní jako nefalšovaný small block! Podobně podvádí i Ford Mustang Boss 302. Ten sice osmiválec má, ale jeho falešné svody jeho hřmot ještě zesilují. Je to nákladné řešení, ale výsledek stojí za poslech.
9. Humor (Renault)
Renault se v Cliu snaží opravdové podvádění zakrýt tím hraným. V menu jeho palubního systému totiž najdete aplikaci, která vám jedním dotekem změní zvuk malého benzínového motoru na velkoobjemový Nissan GT-R, legendární Alpine, syrové Clio V6 nebo dokonce uřvanou motorku. Jde jen o blbůstku, která je nahrubo navázána na otáčky skutečného motoru. Zní to úsměvně a rychle se to omrzí. V sofistikovanější formě se ale o podobné vylepšovací podvůdky pokouší automobilky dnes a denně. Stačí se jen trochu zaposlouchat. Generovaný zvuk lze odlišit a dokonce ani nepotřebujete hudební sluch.
Občas je ale možná lepší to neslyšet, protože podobné ‚srandasystémy‘ jdou jen málokdy vypnout. A jakmile tohle placebo odhalíte, bude vám z auta, za které jste dali spoustu peněz, už jenom tak nějak smutno.