fb pixel Nekorunovaný král teleshoppingu: Horst Fuchs by dokázal prodat i veganovi kus grilovaného bůčku – G.cz
Vyhledávání

Nekorunovaný král teleshoppingu: Horst Fuchs by dokázal prodat i veganovi kus grilovaného bůčku

+ DALŠÍ 1 FOTKA + DALŠÍ 2 FOTKY

4. dubna oslavil 76. narozeniny jeden z nejpopulárnějších teleshoppingových prodavačů v historii televize. Řeč je samozřejmě o Horstovi Fuchsovi, který se díky svému nekonvenčnímu zjevu a projevu stal hvězdou dlouhých televizních reklam. Jeho rakouská firma WS International zůstane v našich srdcích nejspíš navěky. Horstův život však není jen o předvádění produktů a přípravků.

Martin Miko
Martin Miko Aktualizováno 5.4.2022, 23:02

Král televizních reklam

Když se v Česku řekne teleshopping, všem se vybaví nestárnoucí legenda Horst Fuchs, která stojí před televizní kamerou v křiklavě barevném obleku, s velkou náušnicí v uchu a mnoha prsteny, díky kterým působí jako velmi zámožný člověk. Do toho všeho to naprosto suverenní vystupování a přednes, jenž známe v české verzi díky herci Zdeňku Junákovi. Tato nesmrtelná kombinace donutila desetitisíce Čechů koupit si nepotřebný kráječ ovoce s přídavným větrákem nebo krém na ochranu automobilu, který z vaší staré káry udělá auto snů. Horstova životní cesta však sahá velmi a velmi daleko.

Konkrétně se podíváme do Frankfurtu nad Mohanem, kde původně Horst pracoval jako obyčejný dělník v automobilce. Jeho rodiče si totiž přáli, aby se vyučil karosářem. Během 60. let však zjistil, že má poměrně velký obchodní talent, což svému okolí ukázal jako velmi schopný prodejce automobilů. Nejprve prodával auta na pouličních trzích, a postupně se s prodejem dostal až do televize. Televizní prodej aut už byl pouze krok ke spolupráci se společností WS International, s níž je v podstatě dodnes spjatý, a to jak s produkty, přípravky, tak především s kultovními reklamami. Poprvé se s tímto teleshoppingovým tahounem setkal na jednom z prodejních veletrhů, kde zástupce firmy zaujal svými neotřelými prodejními technikami. Dokázal plynule hovořit v podstatě o všem a zároveň to uměl prodat. To Horsta postupně dostalo až do televize.

V podstatě okamžitě se v televizi ukázalo, že teleshoppingové reklamy moderované Horstem Fuchsem jsou velmi divácky i prodejně úspěšné. Fuchs sice působil neobvykle svým zjevem, jenže na druhou stranu dokázal diváky upoutat. A to zejména na názorných příkladech, které vzbuzovaly mnohdy i posměch. Nebylo se čemu divit, když se na autolak chráněný krémem mohlo střílet vzduchovkou a nic se mu nestalo. Podobné bizáry následovaly v mnoha verzích. Jen si vzpomeňte na nezničitelný nůž od WS International, který krájel konkurenční nože jako máslo.

I když je Horst Fuchs rodilým Němcem, tak se v polovině 80. let přestěhoval do Rakouska. To však na jeho rozhodnutí začít podnikat v rámci České republiky a východní Evropy nic nezměnilo. Od roku 2001 byly jeho pořady dokonce vysílány v Indii, kam se firma WS International rozhodla expandovat. Nicméně Horst Fuchs ve firmě prý pracuje dodnes. Sice už nenatáčí žádné reklamy, ale pracuje jako kreativní ředitel.

Teleshopping už bohužel ale není takový byznys jako býval, protože internet společně s přesně cílenou reklamou v nejzůznějších médiích nad ním zvítězily.

Podobné články

Doporučujeme

Další články