fb pixel
Vyhledávání

Největší hvězdou Kajínkova propuštění je jeho tílko. Zelený nátělník se stal marketingovým trhákem

Zdroj: Facebook TMBK

Mezi nejvyhledávanějšími výrazy ve vyhledávačích posledních dvou dnů patří bezesporu Jiří Kajínek a jeho zelené tílko, které obletělo internet. Sportovní nátělník se objevuje na sociálních sítích ve všech podobách a osobnosti českého internetu ho hojně glosují a komentují. Opravdu může kus zelené látky s logem adidas na hrudi českého recidivisty Jiřího Kajínka pohnout naší společností? Zdá se, že ano.

Martin Miko
Martin Miko 24.5.2017, 17:17

Hvězdou za pár minut

V den prohlášení Miloše Zemana o jeho chystaném omilostnění Jiřího Kajínka jsem zrovna jel vlakem z Prahy do Sudet.. V kupé jsem si přisedl ke svému známému a oznámil mu novinu o chystané amnestii. Důchodkyně sedící naproti nám rozhovor zaslechla a téměř ihned se vnořila do rozhovoru. „Kajínek je nevinnej. Viděla jsem o tom reportáž v televizi a prostě to na něj ušili,“ vysvětlovala nám a v podstatě měla pravdu. Adidas vlastně ani nemusel nic šít na míru a přesto zvedl vyhledávání jednoho ze svých produktů díky nechtěnému product placementu, který by mu mohl závidět kdejaký influencer nebo youtuber.

Před propuštěním Kajínka vznikl na Facebooku jeho fiktivní profil podobný tomu, jako má např. Jiří Ovčáček. S nadsázkou reagoval na společenské události a politickou situaci před jeho propuštěním z vězení. Získal přes 20 tisíc fanoušků a bavil český internet.

Lepší než Leoš Mareš

Dokonce i „král Instagramu“ Leoš Mareš na svém Twitteru potvrdil , že se mu za 9 měsíců, kdy spolupracuje s Adidasem a pravidelně „přikrmuje“ fotkami svůj Instagramový profil, který sleduje přes 414 tisíc fanoušků, nedokázal vytvořit takovou virální kampaň, jako se povedlo Kajínkovi za pár minut po opuštění vězení.

Srovnávací portál Heureka.cz využil nátělník ve svůj prospěch na svém Facebooku, kde zveřejnil hned několik příspěvků. Abnormální nárůst vyhledávaných výrazů jako jsou „tílko kajínek“ nebo „adidas kajínek“ doplnily vtipné recenze ze stran trollů a internetových vtipálků.

Šaty dělají člověka

Virální rozruch kvůli nevhodnému outfitu před dvěma lety také způsobil režisér a scénárista Robert Sedláček, který převzal státní vyznamenání ve sportovní bundě. Sedláček pobouřil veřejnost a rovněž se stal terčem internetového humoru.

Zelený nátělník adidas Jiřího Kajínka se stal další pletenou vestou Petra Čtvrtníčka z reklamy na Vodafone. V lepším případě (pro něj) se Kajínek stane marketingovou tváří některého z českých internetových obchodů se sportovním oblečením a v tom horším se na sportovní tílko brzy zapomene.

A jak se k celému rozruchu kolem zeleného nátělníku staví samotný Adidas?

Zde si můžete přečíst 10 věcí, které Kajínek udělá po propuštění z vězení.

Podobné články

Doporučujeme

Další články