Pro některé Kapitánovy fanoušky bude tento díl (NE)BLÁZNI překvapením, Jiří Burian v něm ukazuje velmi duchovní tvář. „Poslední dobou jsem si zahrál v chystané komedii Přání Ježíškovi,“ říká například, „na čemž bylo fantastické, že jsem se stal filmovým synem své oblíbenkyně Evy Holubové a hlavně Jardy Duška, kterého vlastně považuju za duchovního otce. Za jednoho z převozníků, kteří mě dostali na úplně nové břehy.“
Sledujte další díl (NE)BLÁZNI, tentokrát s Jiřím Burianem
Těch převozníků měl Jiří Burian v životě víc; například Romana Holého, který ho svým obrovským nadšením naučil milovat funkovou nebo popovou hudbu.
„Velkou inspirací mi byl i Rytmus,“ pokračuje Jiří Burian. „V rámci Československa jde o originální fenomén – poloviční Rom se stane celebritou a nestydí se přiznávat svůj úspěch i bohatství, což lidé z naší generace příliš neodvedou. Výborně rapuje, má smysl pro humor, umí být zároveň tvrdý i citlivý, to všechno obdivuju.“
Nejvíc ovšem obdivuje (čerstvě šedesátiletého) Jaroslava Duška.
„Asi jde o to,“ vysvětluje Jiří Burian, „že mě nikdy moc nezajímala dejme tomu politika, ale o to víc jsem chtěl zjišťovat, proč na světě vlastně jsme, co všechno je uvnitř nás, a hlavně to, co tam je skryto. Právě přes Jaroslava Duška jsem se dostal k meditaci, k otužování a podobným aktivitám, které jsou pro mě nesmírně důležité.“
Jiří Burian je skutečně opakem Kapitána Dema: „Ráno vstanu o půl šesté, dělám dechová cvičení, následuje dvacet minut transcendentální meditace, pak si jdu zaběhat, u čehož mi do sluchátek hraje ambientní hudba, a pokud je voda správně studená, na závěr si skočím do rybníka. O půl osmé se vrátím domů a připadám si skvěle; nejméně do čtyř odpoledne mě nemůže nic sestřelit. No a jednou za rok se nechám na pět dnů zavřít do tmy...“
Jak pobyty ve tmě zvládá? Čím nahrazuje finanční ztrátu, kterou způsobily desítky odvolaných koncertů s Kapitánem Demem? Po kterém ze svých slavných předků co zdědil? A proč miluje Tomáše Kluse? To vše se dozvíte v dalším díle (NE)BLÁZNI, tentokrát s Jiřím Burianem.