Jednalo se o sportovní kupé, s jejíž přípravou naše automobilka začala roku 1980. Naposledy byl Rapid představen roku 2012, kdy mladoboleslavská automobilka přišla s novinkou modelu nižší střední třídy s karosériemi typu liftback a hatchback.
Co bylo na modelu nedostačujícího?
Záleží na úhlu pohledu. Na sportovní auto je bolestně pomalý a to i na poměry osmdesátých let. Rapid disponoval 43kW a z nuly na sto zrychlil za nekonečných16,5 vteřin, což je ovšem pomaleji než Lada 21065, jež byla označena americkým serverem motor1 za hlemýždě všech aut. Kdyby jelo ještě pomaleji, zřejmě by jelo už jen pozpátku.
Dále Rapidu Američané vytýkají jeho nicotnou spolehlivost a mizerné zpracování karoserie. Zejména pro první sérii vozu, která se jmenovala Rapid 120, byla typická značná nespolehlivost, provázena častým přehříváním motoru.
Ovšem ne všechno je na Rapidu špatné. Adrian Padeanu, editor již zmíněného amerického serveru, prohlásil, že navzdory svým mouchám lze model označit jako Porsche 911 pro chudé. Padeanu tvrdí, že i když je vůz velmi nespolehlivý, je třeba mít na paměti, že se jednalo o velmi snadno cenově dostupný automobil. Bylo to jedno z těch aut, které nás nejen uspokojilo, nýbrž i vykouzlilo úsměv na tváři, aniž byste museli vykrást banku.
A TADY se můžete podívat na dobrodruhy, kteří se snažili uřídit auta v těch nejvyšších rychlostech!