Konec Šlágr TV?
Majitel Šlágr TV Karel Peterka nedávno přiznal, že lidé mají čím dál menší zájem o hudební nosiče a prodejcům reklamy se pro změnu příliš nelíbí, že cílová skupina této televize míří na gerontí obyvatele naší republiky. Je to samozřejmě logické. Když prodáváte to samé, co pouštíte v televizi 15 hodin denně, je jasné, že jako průměrný důchodce nemáte čas pouštět si nakoupená cédéčka a dojde vám, že to vlastně nevyužijete.
Jestliže komunisté vymírají průměrným tempem sedm rudých denně, má to s velkou pravděpodobností návaznost i na to, že ubývají fanoušci Šlágr TV. Nastupující generace seniorů navíc rozhodně nepatří mezi tak velké příznivce lidové muziky jako ta předchozí. Ano, je sice pravda, že seniorů jsou v České republice necelé dva miliony, ale jejich struktura se mění. Majiteli Šlágr TV navíc nehrají do karet ani nové technologie. Když si vyhledáte interprety Šlágru, mají v podstatě minimální poslechovost. Peterka si je vědom, že kdyby přešel na satelit, přišel by o další potenciální posluchače, takže musí platit miliony korun za distribuci signálu.
Zpěvačka a moderátorka Jaroslava Stočesová pro Český rozhlas prohlásila, že případný konec Šlágr TV by se dal přirovnat k požáru Národního divadla, ke kterému došlo na konci 19. století, dotklo se toto přirovnání mnoha fanoušků stagnující hudební televize, obzvláště pak těch, kteří požár Národního divadla osobně zažili.
Ale co si budeme povídat. Kdyby Šlágr TV nyní skončila, seniory, kteří tento kanál sledují, by to ze sedaček reálně zas tak nevytrhlo. Prostě by vytáhli cédéčka, co si během šesti let sledování této televize, zakoupili a konečně by si je doma pustili.
A zde je 10 největších omylů v historii naší republiky.