fb pixel
Vyhledávání

Mrtvý James Dean se vrátí v digitální podobě v novém snímku o vietnamské válce: Je to skutečně nutné?

+ DALŠÍCH 6 FOTEK + DALŠÍCH 7 FOTEK

V posledních několika letech si Hollywood zamiloval digitální omlazování herců. Tvůrci nového filmu Finding Jack se rozhodli jít ještě o krok dál a do svého nového snímku „obsadili“ digitální verzi Jamese Deana, herce, který zemřel před 64 lety.

Arian Ebrahimi
Arian Ebrahimi 8.11.2019, 14:10

Digitální Brando neurazil

Oživování herců není nic nové. Například v roce 2006 tvůrci filmu Superman se vrací za využití CGI technologie přidali do snímku několik záběrů zesnulého Marlona Branda v roli Supermanova otce Jor-Ela. Podobně se pak v roce 2016 objevil britský herec Peter Cushing jako Grand Moff Tarkin ve Star Wars spin-offu Rogue One a to přesto, že již od roku 1994 není mezi živými. Technologie jsou zkrátka lepší a lepší, a pokud rodina svolí s použitím podoby zesnulého umělce, z právního hlediska nic nebrání tomu, aby se kdokoliv zemřelý znovuobjevil zdigitalizovaný na plátnech kin.

Příští rok bychom se tedy měli dočkat dalšího filmově-digitálního milníku. Společnost Magic City Films hodlá v novém filmu z konce vietnamské války obsadit digitálně oživeného Jamese Deana. Ten přitom zemřel již v roce 1955 na následky dopravní nehody. Legendární „rebel bez příčiny“ se má objevit v důležité vedlejší roli pojmenované Rogan – film z názvem Finding Jack má být o zraněném vojákovi a jeho labradorovi. Tvůrci snímku prý dlouho zvažovali, jaký herec by se pro roli Rogana nejlépe hodil, až se nakonec se svolením Deanovy rodiny rozhodli herce digitálně oživit. I když filmaři hrdě hlásí, že se bude jednat o poctu slavnému rebelovi a sentimentálně snímek avizují jako jeho „velký poslední čtvrtý film“, má to celé háček. Dokonce několik háčků.

Válka ve Vietnamu začala dekádu po Deanově smrti

Kromě toho, že se tvůrci snímku okamžitě stali terčem kritiky – nejlépe to vystihl herec Chris Evans, který se prý nemůže dočkat až počítače vytvoří nové písně Johna Lennona – vyvolal jejich krok celou řadu otázek. Například, zda-li jsou režiséři filmu Anton Ernst a Tati Golykh, kteří nikdy žádný snímek nenatočili, schopní vůbec takovou digitální revoluci zvládnout. Deník Guardian nabízí srovnání s nejnovějším počinem Martina Scorseseho, gangsterky Irishman, která patří k letošním nejdražším filmům a to kvůli digitálnímu omlazení některých herců. Pokud mělo takové režisérské eso jako Scorsese problém s omlazenými herci, jak asi zvládnou dva režisérští nováčci ukočírovat digitální kopii přes 60 let mrtvé ikony? Pochyby vyvolává i financování filmu, jelikož převést na plátno mrtvého Deana zcela určitě nebude levná záležitost.

Možná by bylo jednodušší obsadit někoho jiného než si hrát na „digitálního boha“. Pokud mermomocí chtějí tvůrci vidět hrát Jamese Deana, můžou obsadit třeba takového Jamese Franca, který se mu podobá až až. Možná by se mohli filmaři také zamyslet, zda je dobrý nápad cpát Deana do filmu o vietnamské válce – ta totiž začala až celou dekádu po Deanově smrti. Už jenom z toho důvodu je podivné a hlavně morálně nevhodné posílat, byť jen digitálního, nebožtíka do války, o které nemohl nic vědět. Přeci jen by bylo lepší dát raději šanci nějakému mladému, talentovanému ambicióznímu herci než vyvolávat v počítači duchy. Jestli chcete vidět skutečného nedigitálního Jamese Deana, tak se podívejte do naší galerie, kde jsme pro vás sesbírali jeho nejlepší fotky.

A tady si přečtěte, jak Charlie Chaplin natáčel Diktátora.

Podobné články

Doporučujeme

Další články