fb pixel
Vyhledávání

Lidl (ne)má průser! Nože mu došly! Bude třetí světová?

Tak dlouho se chodí do Lidlu pro nádherné designové (dva) nože, až nože dojdou. A to se nemělo stát! Nemělo!

Pavel Vondráček
Pavel Vondráček 17.12.2015, 09:20

Českou republikou obchází strašidlo nožů z Lidlu. V mnoha domácnostech zavládlo zděšení, smutek a pláč. Nechci dohlédnout za obzor poznání, jaké důsledky tato kauza bude mít na náladu širokých vrstev obyvatelstva. Kuřecí řízky nebudou řádně ukrojeny, brambory v salátu nebudou na kostičky, mnoho dalších věcí zůstane nepřeříznuto a někteří lidé nebudou mít pod stromečkem dárek. Zavládlo zděšení, děs a hrůza. Na sociálních sítích to bouří, jakoby nastala třetí světová válka!

Co se vlastně stalo?

Firma Lidl provozuje síť supermarketů. Nedávno byla zvolena Obchodníkem roku. Některé věci dělá dobře a někomu se tam nakupuje také dobře. Aby Lidl pro lidi, kteří u něho nakupují přilákal a připoutal, vymýšlí pro ně různé akce – jsou to v podstatě takové bojovky, jaké se hrají třeba ve skautu: kdo přinese z lesa nejvíce dřeva, dostane pochvalu.

Lidl začal nedávno dávat svým zákazníkům razítka do kartiček. Jedno razítko za 500 Kč nákupu. Za sedm razítek (nakoupeno za 3500,-) dostal člověk nůž. Akce měla skončit 20. prosince, nebo do vydání zásob. Tak to bylo napsáno, byť menším písmem, na papíru. A co je psáno, to je dáno, proti tomu nelze nic namítat.

Lidi z Lidlu začali domů tahat nákupy stejně radostně jako skauti z lesa uschlé větve. Těstoviny, sýry, rohlíky na jednohubky, sirupy, pivo, šunky ve folii, pytle na odpadky, víno i nějaké to oblečení – prostě vše, co Lidl nabízí. O tom, že jde o úkol mimořádný, vyžadující velké úsílí, netřeba pochybovat. Všichni víme, že Lidl je levný a nakoupit tam za 3500 korun dá pořádnou fušku. Mnohým se to podařilo a nůž už je doma, zvesela jím krájí celá rodina. Další nože byly už zabaleny do papíru, obvázány motouzem a zaskvěly se na nich nápisy jako je Od Ježíška pro dědečka z Velké Hleďsebe, Od Ježíška Lubošovi z Višnové atd.

Konec dobré nálady

V zemi ve středu Evropy vládla radostná nálada až do 14 prosince, kdy došlo ke krachu. Nože došly! A nastal, proč to nenapsat natvrdo, průser! Je třeba si uvědomit, že se nejednalo o žádné obyčejné nože. Ale o nože skvělé, jak nás ujistila jedna naše kolegyně. Designové! Nože jsou dokonce dva, každý jiný. Tímto se průser v Lidlu zdvojnásobil, protože je jasné, že když už máte jeden nůž, musíte mít i nůž druhý, to dá rozum. Cituji z výpovědí kolegyně: „Jinak ten nůž je skvělej. Jeden máme, nasbírali jsme razítka i na druhý, ale smolík – prostě nejsou. Sedm tisíc jsme utratili, špajz máme plný, ale nůž je v háji. Podle mě to Lidl – obchodníka roku – děsně poškodí.“

Nesouhlasím s kolegyní – Lidl je v tom nevinně, zásoby prostě došly a jak bylo psáno, i když malými písmenky, je konec. Jenže ... jenže problém je někde jinde než v tom, že někde nějaká stará Blažková střádá razítka, vše propočítává, utratí 3500 korun, vystojí si frontu, a pak jí u pokladny řeknou, že nože nejsou a nebudou.

Průser je, že jak se píše na facebooku „zaměstnanci Lidlu si ty kartičky orazítkovávali a ty nože si brali. Prodávají je teď na bazoši a hyperinzerci atp. za 300 a víc. Lidi jsou nasraní, počítali s nimi, chtěli je jako vánoční dárky... Pokud to Lidl nějak nepořeší, nastane mu odliv zákazníků, zkrachuje, zmizí, haly osiří, nastěhují se do nich bezdomovci a migranti a bude s ním konec.“ To se píše na facebooku a dokonce velkými písmenky!

Konec dobrý, všechno dobré

Nemyslím si, že by nedostatek nožů mohl mít vliv na úspěch Lidlu v české kotlině. Nejsem ani investigativní novinář, abych pátral po tom, zda skutečně si zaměstnanci Lidlu razítkovali kartičky na nákupy druhý lidí. Osobně tam někdy utratím více než pět set korun, kartičku nemám, nože nesbírám (mám jich už dost z německého obchodu EDEKA), takže je teoreticky možné, že za můj nákup si prodavačka dala razítko na sebe. Dokonce je možné, že někdo razítka falšoval.

Diskuze na facebooku je bouřlivá (Lidl má 400 tisíc fanoušků), disktutuje se o tom i např. v autobuse z Příbrami do Prahy. Cituji, odposlechnuto: „No, je to sice nepodloženo, ty důkazy, že by to mohli prodávat zaměstnanci z Lidlu, ale jak by mohl někdo mít těch nožů třeba 5? Je to fakt kvalitní nůž. Musíš za něj utratit 3500,- za nákup. Ten si prostě necháš nebo ho maximálně někomu dáš. Nebudeš ho prodávat a nebudeš jich prodávat víc... To by ten člověk musel utratit šílený prachy v tom Lidlu. A ta akce trvá asi jen 14 dní zatím. Chápeš?! “

Chápu. Chápu to rozčilení a všechny ty konspirační teorie. Je totiž možné, že za tím vším stojí Rusko nebo Zimbabwe nebo Islámský stát, který má velkou spotřebu nožů, jak jsme viděli na mnoha videích.

Chápu, jenom nevím, kdo je viník. Mám z toho ale velkou radost. Velkou nelíčenou radost. Zdá se, že se svět totiž vrací do normálu. Už se neřeší islám, teroristi, miliony migrantů, už se ve společnosti ani neřeší cikáni, ani sudetští Němci, ani globální oteplování, ale řeší se nože z Lidlu, tedy přesněji, nože, které v Lidlu nejsou. A to je krásné, když největší starostí části lidí (ne)jsou nože z Lidlu.

A poučení na závěr pro marketingové manažery Lidlu. Inspirujte se u skatů. Nedávejte lidem za odměnu a věrnost dárky jako jsou nože, nebo kuchařky, dávejte jim pochvalu, ta nikdy nedojde.

Anketa

Co by podle vás měl Lidl udělat?

Anketa se načítá...

A tady se ještě podívejte na dva měsíce čerstvou/starou kauzu, jak si Lidl zahrával s duchem Gustáva Husáka.

Podobné články

Doporučujeme

Další články