Lidé stále věří, že za jejich neschopnost může osud. A kartářkám platí, aby jim to potvrdily

Obrázek uživatele Martin Miko
07.9.2018, 13:09

Včerejší speciální díl pořadu Máte slovo s Michaelou Jílkovou ukázal, že prostí lidé i v roce 2018 stále věří, že jejich osud je v rukou vyšší síly a osudu, který jim skrz telefonní linku za 80 korun na minutu prozradí šarlatánka na základě jejich jména a narození. Na hloupých a chudých lidech se odjakživa vydělávalo nejvíce peněz. Střet lidí s IQ nad 80 se samozvanými jasnovidci nám ukázal, že naše lidstvo míří do záhuby.

I v roce 2018 lidé věří na osud vyvěštěný z lógru

Ten, kdo včera sledoval pořad Máte slovo na téma Karty a astrologie, musel zírat s otevřenou pusou, když lidé v publiku nadšeně tleskali světským, kteří se snažili přesvědčit racionálně smýšlející diskutéry s pádnými argumenty o tom, že vidí do budoucnosti, řídí osud a komunikují s duchy. Do celé diskuze zasahovala i legendární kartářka Jolanda, která vypouštěla geniální hlášky typu: „...Vy jako hodně chcete vědět, ale váš osud, co nemine. Hodně věcí skrýváte, ale máte dva tváře. Mezi kolegama ste krásná duše, ale kdo vás nezná. Mezi zadveřma ste někdo jak uzavřená skořápka.“

Jasnými argumenty odpovídal psycholog Jeroným Klimeš, který střízlivým pohledem na věc argumentoval, že všechny věštby kartářek a věštkyň jsou v podstatě stejné a sedí na každého, což je v pravda. Tito ezoterici totiž říkají přesně to, co lidé chtějí slyšet.

K tomu být ezoterikem vám na základě zkouknutí celého pořadu tedy stačí jen pár věcí. Jednou z nich je stylová image zahrnující neotřelý výklad (věštba z lógru od turka, kuřecích kostí, zápalek apod.) a dobře zapamatovatelné umělecké jméno. Dále musíte být empatičtí, musíte umět naslouchat vašim klientům a hlavně říkat lidem věci, které chtějí slyšet. Nejlepší bude, když jim řeknete těch věcí víc a některá z nich se určitě vyplní, tím si buďte jistí. Když například řeknete, že někdo v zákazníkově okolí je nemocný, čeká dítě nebo přišel o práci, tak je obrovská pravděpodobnost, že tomu tak je.

Každopádně ,jedno je jasné. I když se na pořad podívá milion lidí a půlka z nich bude patřit mezi oddané návštěvníky kartářek, nic se nezmění. Ba naopak. Pro Jolandu, Ivanu Reginu, Vlastu Plamínka a další ezo lidi se jedná o skvělou reklamu, díky které budou moct vydělat další a další peníze na živobytí.

A zde se řeší, jak by se mělo jmenovat nádraží v Brně.


Komentáře