Jak se staví nejdelší loď světa?

Maersk třídy Triple-E: obří kontejnerová loď o výtlaku pětapadesáti tisíc tun - postavit něco takového není sranda, podívejte se na fotky...
ghjrsetr Foto: Alastair Philip Wiper Pěkně velká potvora, co říkáte? Jedenáct pater palub a to ještě nepočítáme můstek. Jde o největší typ lodi svého druhu, na délku má 400 metrů, šířka je 59 metrů a celková výška je 73 metrů.   shte Foto: Alastair Philip Wiper Skládá se z 425 prefabriovaných segmentů, které tvoří 21 "megabloků". Staví ji v přístavu Opko v Jižní Korei, loďařský gigant Maersk objednal dvacet kusů a více než polovina už jezdí.   fdghsdrfth Foto: Alastair Philip Wiper Pohon zajišťují dva dieselové motory MAN, výkon každého z nich je přes čtyřicet tisíc koní. S nimi zvládne maximální rychlost 41 km/h.   cvbwretwe Foto: Alastair Philip Wiper Název Triple-E značí tři zásadní výhody tohoto typu lodi - ekonomickou výrobu velké série, energetickou efektivitu a environmentální zlepšení.   fgstr Foto: Alastair Philip Wiper Každá loď má dva lodní šrouby, které mají průměr skoro deset metrů a váží 70 tun. Dodává je německá firma Mecklenburger Metallguss GmbH.   fghaetrh Foto: Alastair Philip Wiper Dovnitř a na palubu se vejde 18 340 kontejnerů. Také tu najdete přes pět set kilometrů kabelů.   vfgfhdjfytjswr Foto: Alastair Philip Wiper V současnosti jde o nejdelší lodě světa, existovaly sice ještě delší ropné tankery, ale ty byly vyřazeny ze služby - největší Seawise Giant měl délku skoro 460 metrů.   vbhsfthjs5etr Foto: Alastair Philip Wiper A takhle vypadá obyčejný člověk ve srovnání s jedním z menších dílků skládačky jménem Triple-E.

Komentáře