Infantilní YouTubeři: důkaz, že západní civilizace jde do háje

Obrázek uživatele Ivan Brezina
17.8.2016, 15:08

Povrchnost videofracků je předzvěstí našeho zániku. A dobře nám tak!

Buď jste o nich zatím neslyšeli, nebo patříte k jejich obdivovatelům. V prvním případě jste zaprděný fotřík nebo megagigaout mamina, ve druhém případě infantilní fracek s myšlením houpacího koně. Pro ty první (mezi které počítám i sebe) malé vysvětlení. YouTuber je osoba většinou (post)pubertálního věku, která na videoserver YouTube nahrává svoje vlastní videa s generačním „poselstvím“ pro ostatní mladé lidi mezi čtrnácti až pětadvaceti lety. Třeba jak s MadBros sežrat patnáct cheesburgerů:

Ještě před pár lety mládež tohoto věku bojovala proti globalizaci, zachraňovala velryby, zabírala squatty, přivazovala se ke káceným stromům na Šumavě a podílela se na dalších kampaních a akcích s cílem „změnit svět k lepšímu“. Typickým příkladem téhle generační revolty je Jiří Wolker (1900 - 1924) – “básník, jenž miloval svět a pro spravedlnost jeho šel se bít. Dřív než moh' srdce k boji vytasit, zemřel – mlád dvacet čtyři let.“

"Zásadní“ sdělení dnešních YouTuberů mají mnohem menší společenské ambice. Jsou to legrácky, hlášky, návody, jak se správně líčit anebo komentáře k nejnovějším počítačovým hrám. Populárním žánrem jsou mezi videofracky třeba takzvané hauly (ve kterých autor ukazuje divákům, jaké módní novinky si nedávno koupil) nebo vlogy („moudrosti“ o životě, třeba jak správně hubnout).

Teri Blitzen radí, jak nemít podzimní depky:

Mezi známé české YouTubery patří teenageři s rádobysvětovými přezdívkami jako FattyPillow, Teri Blitzen, Steak, Overused, Viral Brothers nebo GoGoMan. Prostě videofrackové, kteří toho mají opravdu hodně co říct:

Overused Workout vypráví, co jí ve školní jídelně a co mu mamka dává k svačině:

Že nějaká slečna prskne na web video, ve kterém se chlubí, jak zhubla, jak se namalovala nebo jaké hadry si koupila, není až tak překvapivé. Exhibicionismus a chlubení se banalitami k médiím patří odedávna. Podivné je, že nejúspěšnější videofrackové mají statisíce obdivovatelů (followerů), kteří se na jejich výplody dívají s až nábožnou úctou. Ale ještě bizarnější je, že díky extrémně vysoké sledovanosti a návazné reklamě a sponzorům vydělávají milionové částky. Měsíčně.

Teri Blitzen radí, co si namatlat na ksicht:

A teď to nejděsivější – videofrackové pro svou generaci představují uctívané celebrity a zbožňované opinion lídry. Tedy vůdce, kteří určují, co si mladí lidé myslí, o čem sní, čemu věří a za co jsou připraveni bojovat. Jenže YouTubeři prostě jen plácají o blbostech. Jejich diváci se kvůli tomu vůbec nezajímají o svět kolem sebe. Že je prezidentem odulý opilec s vazbami na Moskvu? Že se do Evropy hrnou miliony ekonomických imigrantů? Žádný YouTuber o tom zatím nenatočil videjko, takže je to megagigaout.

Overused Workout radí, jak cvičit sedy - lehy

Vrstevníci videofracků v zemích kdesi na východě se zatím v mešitách a madrásách připravují na ovládnutí a převzetí “zemí nevěřících”. Jsem přesvědčen, že se jim to povede. YouTubeři si toho všimnou až ve chvíli, kdy jim džihádisté odpojí wifiny. Ale dobře nám tak – takhle infantilní a pitomá západní civilizace si nic jiného nezaslouží.

Co si myslíte o YouTuberech?

Anketa se načítá...

A TADY si přečtěte bizarní příběh o zaprděném panu Vorlíčkovi.


Komentáře