fb pixel GLOSA: Hrst Jana Plavce se špetkou Jaroslava Duška: Z LinkedInu se stal smrtící koktejl motivační trapnosti – G.cz
Vyhledávání

GLOSA: Hrst Jana Plavce se špetkou Jaroslava Duška: Z LinkedInu se stal smrtící koktejl motivační trapnosti

Vzpomínáte na dobu, kdy nám všichni personalisté a portály nabízející zaměstnání doporučovali mít profil na profesní sociální síti LinkedIn? Tak tyto doby jsou už dávno pryč. Z kdysi oblíbené profesní sítě na světě se stala otravná aplikace, která díky timeline nutí z jakéhosi neznámého důvodu chovat se jako hybrid finančního poradce s motivačním trenérem.

Rom Jeremy
Rom Jeremy 10.12.2019, 15:49

LinkedIn plný zbytečného obsahu uživatelů

Tisíckrát opakované motivační citáty, bezduše zkopírované cizí články na téma personalistika a nudné poučování svých kontaktů, které z 80 % vlastně ani neznáte. Takto nějak bychom mohli definovat sociální síť LinkedIn od té doby, co zde funguje timeline. To je ta časová osa s příspěvky vašich přátel, kteří sdílejí na sociální síti obsah.

Myšlenka LinkedInu je přitom skvělá. Jde o největší profesní síť na světě, která měla v polovině roku 2019 562 milionů uživatel z 200 zemí světa. V Česku má na LinkedInu profil 1,5 milionu uživatelů, což rozhodně není zanedbatelné číslo. Není divu, že aplikaci hojně využívají personalisté a lovci potenciálních zaměstnanců, a vy tak díky LinkedInu můžete získat lepší práci.

Zásadní problém je bohužel v uživatelích. Ti spamují svou zeď hloupým a zbytečným obsahem, který absolutně nikoho nezajímá. LinkedIn ke své škodě spoléhá na propojení přátel s přáteli přátel, takže jakmile někdo z vašich přátel lajkuje nebo komentuje něčí hloupý obsah, tak se vám to ukáže na zdi. Ne, opravdu nikoho nezajímá, jaké píšete svým klientům a kolegům vánoční přání. Vážně to nikoho nezajímá, protože spamujete jednu sociální síť radami, jak spamovat další lidi skrz mail nebo jinou sociální síť. A takto je to na LinkedInu v podstatě se vším.

Dalšími typy otravných lidí na LinkedInu jsou ti, kteří nasdílejí 10 let starou reklamu na Kofolu nebo vytáhnou 20 let starý rozhovor se Stevem Jobsem a napíšou k tomu nějaký motivační žvást. Ano, všichni to viděli a každý to zná, protože to už bylo všude, naprosto všude. Jenže tito lidé si přečetli na nějakém hloupém blogu, aby na tento tisíckrát otočený příspěvek zareagovali, protože se jim to vyplatí a oni budou vidět. Hlavně jim na oplátku přeci také někdo dá lajk nebo komentář. A tak se tato hloupá a umělá komunita LinkedInu lidí točí v nudném kruhu hloupých příspěvků, motivačních citátů a rad, které připomínají přednášku Jaroslava Duška.

Největším paradoxem na tom všem je, že uživatelé této sítě, kteří jsou zde nejaktivnější, jsou právě ti, kteří o dobrou práci mnohdy nikdy ani nezavadili. Kdyby pracovali a věnovali se něčemu smysluplnému, tak by přece logicky neměli tolik přebytečného času k tomu šířit tento zbytečný obsah. Prosíme tedy všechny, kteří se nudí, aby si našli místo této zbytečné činnosti ještě další práci, a v případě, že budou mít stále čas na sdílení tohoto obsahu, tak klidně i třetí. Všem se uleví.

Samozřejmě, že se to netýká všech uživatelů. Mnohdy se zde objeví něco zajímavého, co nikde jinde není. Jenže tento unikátní obsah se stává spíš raritou.

A samozřejmě nějaký takovýhle článek by se dal v podstatě napsat o každé sociální síti. LinkedIn je ale výjimka.

Podobné články

Doporučujeme

Další články