fb pixel
Vyhledávání

Ecomail raketově roste. Jednička na českém trhu hlásí 38% růst a úspěch v Polsku

Zdroj: Ecomail.cz

Česká e-mailingová platforma Ecomail má za sebou mimořádně úspěšný rok 2024. Obrat společnosti meziročně vzrostl o 38 % na 157 milionů korun a počet platících zákazníků v tuzemsku vzrostl o 34 %. V Polsku se jim díky úspěšné expanzi podařilo vyrůst o 716 %. Firma, která v loňském roce oslavila 10 let od svého založení, zároveň výrazně posílila svůj tým a na rok 2025 plánuje další inovace.

redakce G.cz 21.2.2025, 13:37

Ecomail se na českém e-commerce trhu pohybuje již 10 let a nyní má za sebou velmi úspěšný účetní rok 2024, během kterého dosáhl obratu 157 milionů korun. Oproti roku 2023, kdy vykázaný obrat činil 114 milionů, jde o meziroční nárůst přibližně 38 %. Platformu aktuálně využívá více než 9 000 klientů, kteří jsou s poskytovanými službami spokojeni. Jen za uplynulý rok se klientská základna rozrostla o významné společnosti, jako jsou GoOut, MAGU, 4camping, nebo OREA Hotels .

Ruku v ruce s byznysovým růstem jde v Ecomailu i růst počtu zaměstnanců. „Lidi jsou u nás klíčoví. Celkově jsme personální kapacity navýšili o čtvrtinu oproti předchozímu roku. Chceme pro klienty držet stejnou kvalitu služeb, tak posilujeme nejvíce v týmu zákaznické péče,“ podotýká Jakub Stupka, spoluzakladatel a COO platformy Ecomail.

Hlavní výzvou roku 2024 byla úspěšná expanze do Polska, která patří mezi klíčové faktory růstu – platformě se v sousední zemi velmi daří a počet platících zákazníků se pohybuje v řádu stovek. V roce 2024 se meziročně zvýšil o 716 %. Expanzi zajišťuje nyní trojnásobně větší tým, který intenzivně pracuje na upevnění pozice značky na polském trhu. Společnosti se podařilo integrovat s populárními e-shopovými platformami Shoper a IdoSell a usiluje o užší spolupráci s významnými hráči polského e-commerce sektoru. Zástupci Ecomailu zároveň posilují svou přítomnost na oborových konferencích a veletrzích, včetně formátů EXPO.

V Polsku se nám daří především díky extrémně lokalizovanému přístupu. O klienty se staráme s možná až přehnanou péčí – dostávají od nás víc, než očekávají, ať už jde o zákaznickou podporu nebo práci našich sales manažerů. Polská e-commerce roste neuvěřitelným tempem, a proto by bylo škoda nevyužít vznikajících příležitostí,vysvětluje Štěpán Erbs, Head od Growth v Ecomailu. Zdůrazňuje, že lokalizace je v Polsku naprostou nutností – tlak na komunikaci v polštině je velký a s angličtinou zde firmy neuspějí.

Jednou z komplikací, se kterou ale Ecomail při expanzi setkává, je aktuální vlna fúzí a akvizic v polském e-commerce segmentu, která vede ke vzniku větších celků sdružujících dříve samostatné společnosti. Příkladem je nedávné převzetí polského Freshmailu nadnárodní společností MailerLite.

Platforma v současnosti neplánuje expanzi na další trhy. Jakub Stupka očekává, že Polsko bude vyžadovat intenzivní pozornost minimálně následující dva roky. To však neznamená, že v roce 2025 nebudou žádné novinky. „Vývoj u nás běží neustále – dynamické e-commerce prostředí nás posouvá a my se zaměřujeme na to, aby naši klienti mohli zákaznická data, která zpracováváme v naší aplikaci, využít na maximum. Neustále vylepšujeme naše automatické kampaně, pracujeme na nových integracích nejen v oblasti e-commerce, ale i v dalších segmentech. Kromě SMS plánujeme zapojit i push notifikace, abychom rozšířili možnosti komunikace našich klientů,“ komentuje Jan Tlapák, CEO a spoluzakladatel Ecomailu.

V roce 2024 klienti prostřednictvím platformy odeslali několik miliard e-mailů. Ze zveřejněných statistik vyplývá, že nejsilnějším měsícem byl prosinec, což je do jisté míry výjimka – v letech 2022 a 2023 byl nejúspěšnějším měsícem listopad. Potvrzuje se však trend, že nejvyšší objem rozesílek přichází v posledním čtvrtletí roku, kdy se koná Black Friday a začíná hlavní nákupní sezóna.

Jen na Black Friday, tedy 29. listopadu, rozeslali naši klienti 23,2 milionu e-mailů, což byl nejúspěšnější den v celém roce. Například v segmentu módy odeslali o 60 % více e-mailů než za běžného provozu, a navíc dosáhli lepších výsledků – míra prokliků (CTR) z jejich kampaní byla v průměru o 50 % vyšší,“ uzavírá Stupka.

TÉMATA

Podobné články

Doporučujeme

Další články