Použít jako střechu domu křídlo z letadla napadlo architekta Davida Hertze ve chvíli, kdy se rozhlížel na místě budoucí stavby. Panoramatický výhled mu nabízel hory, údolí i oceán s ostrovy. „Stál jsem tam a představoval si oválnou střechu.
Její profil neměl bránit ve výhledu na pohoří a vzdálenější scenérie. Načrtl jsem skicu s eliptickou částí střechy, která mi připomínala diagram zrychleného laminárního proudění kolem křídla letadla,“ popisuje architekt, který chtěl původně křídlo tvarem střechy jen napodobit. „A pak mě napadlo – proč tedy rovnou nepoužít křídlo?“ Ten nápad měl podstatné výhody. Křídlo je tvořené lehkou a přitom velice pevnou samonosnou konstrukcí, která nevyžaduje žádnou velkou oporu a umožňuje velké převisy. Tvarem jen podporovalo záměr nad sebou situovaných budov s křivkami kaskádovitě sestupujícími po úbočí kopce.
Hertz tedy klientce Francie Rehwaldové nejprve předložil detailní fotografie křídla a zeptal se jí, jestli tohle v jejích představách ztělesňuje ony ženské křivky. Odpověděla jednoznačně, že ano. To bylo důležité - letadlo by totiž klidně mohlo působit stejně tak i mužně. Architekt následně vytvořil sadu fotomontáží s vizualizací domu na zvoleném místě, opatřeného křídlem namísto střechy. Klientku myšlenka zaujala a sama navrhla, aby se na nějaké letadlo jeli podívat, protože člověk se k němu zblízka dostane málokdy. Jakmile na ni stroj tvarem i rozměry dostatečně zapůsobil, pro nápad zrecyklovat tenhle šrot na svém domu se nadchla.
Pro dům David Hertz použil obě celá křídla a z ocasní části oba horizontální stabilizátory. Uplatnění našel i pro část trupu s okny, jíž v domě přepažil místnost a z přední části krytu motoru vytvořil fontánu s plynovým ohništěm. Dům 747 je ale jen začátek. Z dalších velkých částí trupu vznikne ještě několik přidružených budov. Z mezipatra, které bylo v letounu vyhrazeno první třídě, vznikne ubytovna. Další, patnáctimetrové části letadla už v plánech tvoří základ stáje, atelieru a také budovy pro personál. A z nosu stroje s kokpitem bude ideální meditační pavilon.
A TADY si přečtěte 11 opravdu znepokojujících rozhovorů mezi piloty a dispečery.