Za CYBEXEM stojí český rodák Martin Poš. Ten přiznává, že když tým před šesti lety zasedl nad prvními návrhy elektrokočárku e-Priam, nikoho tehdy ani ve snu nenapadlo, že společnost bude v tomto segmentu jediná úspěšná.
„Technologie dokážou být dnešním rodičům nesmírně nápomocné, ale když se jedná o elektrokočárek, museli jsme nad ním přemýšlet jako nad luxusním elektromobilem – aby měl především do nejmenšího detailu vyladěné bezpečnostní systémy, ale zároveň byl praktický a zapadal do životního stylu náročných zákazníků. Což byla velká výzva,“ říká Martin Poš, zakladatel společnosti CYBEX a CEO nadnárodního holdingu Goodbaby International.
Inovativnímu řešení, které bylo zabudováno do vlajkového modelu Priam, předcházela dlouhá léta výzkumu a vývoje především chytrého systému senzorů. Výsledkem je perfektní zpracování, diskrétní integrace do podvozku i aplikace pro ovládání na dálku.
Jedinečný počin inženýrů společnosti CYBEX byl představen v roce 2018 na největším evropském veletrhu dětského zboží Kind & Jugend v německém Kolíně nad Rýnem. O rok později již revoluční elektrokočárek e-Priam putoval k prvním zákazníkům a nyní už je na trhu zcela nový, vylepšený model, který má mimo jiné i výše posazenou korbu pro větší komfort ze strany rodičů. Aktualizace se dočkala i chytrá aplikace, díky které lze nastavit například automatické houpání bez držení rukojeti.
Světový monopol na elektrokočárky
Překvapivé přitom je, že zatímco v jiných odvětvích začne průlomová řešení krátce po jejich debutu vyvíjet řada dalších firem, potenciál elektrokočárku doposud zvládl vytěžit pouze CYBEX. Přitom zpočátku společnost dokonce zvažovala spolupráci s výrobcem elektroniky Bosch, nakonec se ale pro vývoj rozhodla samostatně bez dalších partnerů.
Podle magazínu Childhood Business právě toto rozhodnutí ruku v ruce s rychlostí vývoje a okamžitým uvedením na trh pomohlo značce CYBEX ovládnout segment elektrických kočárků, stvrdit svou pozici lídra inovací a oproti konkurenci toto zvládnout s relativně nižšími náklady.
Také německá společnost Bosch se ve spolupráci se švédským výrobcem dětského zboží Emmaljunga v posledních letech věnovala vývoji kočárku s elektrickým pohonem, v loňském roce oznámila ukončení celé této divize. To umožnilo CYBEXu získat světový monopol ve výrobě elektrických kočárků.
Nahoru i dolů bezpečně
S provozem kočárku e-Priam pomáhají speciální systémy, senzor je přímo v madle kočárku a při výstupu vzhůru a spustí chytrý systém Smart Uphill Assist, díky němuž mají rodiče pocit, jakoby jeli po rovince. A o bez ohledu na to, kolik dítě váží, nebo jak těžký je náklad ve spodním úložném košíku.
Cestu dolů jistí systém Smart Downhill Assist, který aktivuje systém brždění a kočárek v případě potřeby zastaví. Další systém odhalí terén a přizpůsobí mu jídzdu, je tak jedno, zda se vydáte ven ve sněhu, jedete po poli, trávě či kupříkladu kočičích hlavách. Nechybí ani mobilní aplikace, jmenuje se e-PRIAM a vedle funkce houpání ve třech různých intenzitách pomáhá i s volbou míry podpory chytrých asistentů.
Co se výkonu baterie týče, při maximální náloži 23 kg vydrží dva až tři dny a nabíjí se ze standardní zásuvky. Šikovným pomocníkem je indikátor na zadní ose kočárku, který přehledně ukazuje, kolik energie v baterii zbývá. Praktický e-Priam lze otestovat ve vlajkové prodejně CYBEX v pražské Široké ulici 15 a je také v prodeji u všech autorizovaných prodejců CYBEX v ČR.