Vražednej slogan
Motto Nike, který zní „Just do it“ a je ti určitě povědomý, je inspirovaný posledními slovy sériového vraha Garyho Gilmorea. Ten těsně před popravou prohlásil: „Let’s do it.“ Jeho případ byl ve své době natolik medializován, že pro Nike to bylo celkem slušný promo.
Sejdeme se na kožním
Je to trochu bizarní, ale za přítomnost sandálů v nabídce adidasu vděčíme kožním chorobám. Právě těch se fotbalisté německého národního týmu, jehož byl adidas sponzorem, báli ve sprchách natolik, že adidas neměl moc na výběr, a tak se zrodil kultovní „pantofláckej“ model adilette.
Herzogenaurach
Zapamatovat si, kde bydlíš, není obzvlášť po divočejším pátku úplně jednoduchý. Proto obdivujem obyvatele tohohle východoněmeckýho městečka s názvem třetí vývojový fáze Digimona, který je ale proslavený hlavně tím, že z něj pocházejí bratři Dasslerové, z nichž jeden založil adidas, druhý Pumu. Jelikož je důležitý mít konkurenci na očích, stojí od sebe konkurenční podniky, co by kamenem dohodil.
První kožená bota na kurtech
První kožená „teniska“, která byla opravdu primárně určená na kurty, nenesla logo fajfky ani tři pruhy. Nesla jich totiž rovnou pět. Takové je totiž logo brandu K-Swiss, který založili na začátku druhé poloviny 20. století v Kalifornii dva Švýcaři. Když v roce 1966 vydali svůj první model, bylo o módní revoluci na kurtech postaráno.
Nejprodávanější tenisky?
Pokud tipuješ Conversky, byl by na tebe krom tvé mámy hrdej i Chuck Taylor. Tyhle legendární tenisky byly uvedený na trh už v roce 1917 a od té doby se prodalo přes 600 milionů párů. To už je slušnej počet noh.
První díl najdete TADY!