Vlakem cestou necestou
Tato trať by měla spojovat Prahu s některými jejími periferiemi, ze kterých do ní jezdí obrovské kvantum lidí za zaměstnáním. Stávající spoje jsou údajně přetížené, celková kapacita tratě nevyhovující. Jedna z projektovaných větví nového projektu se nazývá Polabí. Upřímně řečeno, pokud má nová trať skutečně pomáhat pražským zaměstnancům, měla by se podle nás jmenovat Bratislava nebo Podunají.
Celý projekt nemá být údajně dokončen za méně než deset let. Vzhledem k tomu, že deset let trvá zalepení děr v dálnici mezi Jihlavou a Brnem, věříme tomu, lístek si zatím nekupujeme a byli bychom ochotni přísahat, že chlapci a holky z Českých drah nekecají. Podle realistických plánů možná během deseti let vybudují dráhy na každém nádraží příjemné záchody, ale i to je dost divoká představa.
Rychlovlaky by na daných tratích měly jet až 350 km/hod. Jelikož cesta na trati Praha Běchovice – Poříčany, která je zmiňovaná jako jedna z budoucích rychlotratí, nyní trvá 28 minut a obsahuje 8 zastávek, zrychlení vlaku, který mezi nimi nabere takovou rychlost, bude tak velké, že to slabším jedincům bude asi deformovat obličej.
My se každopádně těšíme a Českým drahám gratulujeme za úlovek hodný pořadu Poklady z půdy!
A tady se podívejte na 15 nejkrásnějších nádraží světa.