Česká církev potřebuje svého Marka Prchala: za nedostatkem věřících hledejme špatný marketing

Obrázek uživatele Dirk Diggler
07.12.2018, 12:12

Podle studie amerického institutu Pew Research Center jsou nejméně nábožensky založenými národy v Evropě Češi, Estonci a Dánové. Pouze 11 % Čechů navštěvuje pravidelně bohoslužby, o 2 % méně Čechů se pravidelně modlí k Bohu. Z toho vyplývá, že zbylých zhruba 90 % našeho národa ke svému životu nepotřebuje víru, a proto vyhledává jiné bohy, a to primárně ve formě piva, televizních věštkyň a slevových akcí v supermarketech.

Lidé dávají přednost pivovarům a supermarketům

O čem tato studie vypovídá? Pravděpodobně o tom, že současná česká společnost nepotřebuje žít náboženstvím, které jí bude neustále říkat, že věci, které dělá, jsou buď špatné, nebo dobré. Morálku by měl mít každý v sobě především díky dobré výchově ze strany rodičů. Je jasné, že v dobách, kdy nebyl internet a lidé neměli žádný přístup k informacím, bylo lehké, když farář strašil prosté občany peklem a nutil je kupovat odpustky, dnešní doba takto nefunguje. Díky Bohu.

Podívejte na některé české miliardáře, kteří ke svému bohatství přišli ne zrovna férovou cestou. Jsme svědky toho, že i tito lidé pomáhají vědě, kultuře a přispívají na charitu. Je to jakási forma odpustku, která je v lidech zakořeněná i bez pravidelného navštěvování staré budovy s křížem.

Z dnešního pohledu nám náboženství nedokáže přinést nic nového. Faráři nedokáží kázat poutavě tak, aby to zaujalo alespoň nějaké procento posluchačů. I když přijdete do kostela na půlnoční mši, kde se pravidelně schází i ateisté, přijde vám, že 80 % z toho, co během mše uslyšíte, nedává smysl, protože kázání není vedeno současnou češtinou. Církvi chybí marketing a potřebuje svého Marka Prchala, který by jí vysvětlil, jak to ve 21. století funguje.

Není divu, že kostely byly převálcovány supermarkety a pivovary. Ti na rozdíl od církve vědí, jak správně zaujmout, kam investovat a jakým způsobem něco člověku sdělit. Strašení Luciferem na lidi už dávno neplatí. Místo toho by měla církev prodávat svěcenou vodu v recyklovatelných PET lahvích nebo otvírák na pivo ve tvaru kříže. Fantazii se meze nekladou.

V závěru se můžeme všichni společně shodnout na tom, že církev si za nezájem ze strany Čechů v podstatě může sama. Když se podíváte na záběry z USA, kde leckteré bohoslužby vypadají spíš jako koncert Lady Gaga, je jasné, že fakt hodně zaostáváme.

A zde si myslíme, že cestování je stejné jako sledování Šlágr TV - nikomu to neprospěje.


Komentáře

Doporučeno pro vás