8 Fordů Mustang, které budeme i napřesrok Američanům závidět

Obrázek uživatele Vaclav Rybar
11.06.2015, 11:33

Automobilka Ford konečně po 50 letech začne prodávat nový Ford Mustang i v Česku. Konečně si budete moci koupit auto neomezených možností. Pořád je tu ale pár háčků.

Ford Mustang - ultimátní americká ikona. Auto, které si mnozí z nás spojují s nablýskaným světem hollywoodských hrdinů, nekonečnými silnicemi ubíhajícími vstříc horizontu - prostě tou pravou Amerikou.

Musí mít osmiválec, musí mít automat a červený lak se dvěma rychlými bílými pruhy přes celou délku karoserie. Kdykoliv nějaký importovaný kousek potkáte na tuzemských silnicích, zvedne se vám tep. A od začátku příštího roku bude vaše srdce závodit neustále, protože se na silnicích začnou objevovat úplně noví Mustangové. A budete si je moct koupit přímo u českého zastoupení Ford.

Doslova tu zdomácní - čtyřválcový motor Ecoboost bude k mání za necelých devět set tisíc, regulérní osmiválcová bestie o výkonu 421 koní jen pár kaček přes milion. Kdo vám dneska za podobnou cenu dá čtyřmístné kupé s parádním zvukem a v nové generaci i kultivovaným podvozkem a prémiovým interiérem?

Mustang se rozhodně stane zajímavou a zprvu exotickou alternativou k německým a asijským kupátkům. Přesto jsou tu některé jeho odrůdy, po kterých se nám bude stále stýskat. Snad to kručení v břiše a na duši ten libozvučný cvrkot osmiválce alespoň trochu přehluší.

1. Ford Mustang V6

Třetí do party motorizací na americkém kontinentě. Šestiválec o objemu 3,6 litru byl základním modelem v době, kdy byl čtyřválec 2.3 Ecoboost v americkém muscle car považován za zločin. Dneska už se to bere za ekologickou úlitbu a vyfasuje ho dokonce i nový Chevrolet Camaro.

Šestiválec byl vždycky trochu vysmívaný a našli jste ho jen v autech z půjčovny. Všichni zákazníci doma ve Státech si raději připlatili za osmiválec. Výkonově je na tom podobně jako Ecoboost, takže nás jeho absence nemusí tížit. Snad jen ten zvuk je oproti čtyřválci trochu příjemnější a bublavější. Autor tohoto článku s šestiválcem z půjčovny najel dva a půl tisíce mil a může ho jedině pochválit.

2. Ford Mustang: 50th Edition

U nás ještě není co slavit, ale američtí zákazníci si mohou pořídit jeden z 1964 exemplářů výročního Mustangu, v barvách a potazích, které evokují období, kdy se slavný pony car poprvé začal prodávat. Navíc dostanou speciální sportovní paket s lepšími sedačkami, brzdami a zvýšeným výkonem. Cena je ovšem oproti základnímu osmiválci skoro dvojnásobná. Inu, za narozeninový dort na kolech musíte být ochotni zaplatit přirážku.

3. Ford Mustang: California Edition

Ne, tohle není speciální edice dostupná jen obyvatelům Kalifornie. Mohou si ji pořídit všichni američtí občané, ale je známým faktem, že nejvíc Mustangů se vždycky prodá v Kalifornii, takže se Ford rozhodnul u nové generace tenhle speciální paket znovu oživit.

Za příplatek k nejvyšší výbavě osmiválcové verze získáte víc broušeného hliníku, pár kalifornských plaketek a odznáčků, ale i novou rozpěrnou tyč pro sportovnější jízdní vlastnosti a pár dalších zlepšováků. Je to spíš kosmetický tuning, ale pokud se proháníte po Pacific Coast Highway, přijde vám k duhu.

4. Shelby GT350

A tady už se dostáváme k tomu, co lze opravdu závidět. Jeden z nejslavnějších amerických úpravců spolupracuje s Fordem už dlouhá léta a modely Shelby GT350 a GT500 patří k jeho nejúspěšnějším artiklům. Pro novou generaci představil skoro závodní Mustang s novým motorem a plochou klikovou hřídelí.

Přeloženo do češtiny? Tenhle motor má přes 520 koní, vydává neotesaný závoďácký zvuk a hodlá zákazníkům poskytnout značnou dávku adrenalinu. Shelby i vypadá jako ostřejší Mustang - spousta spoilerů, aerodynamických prvků a skořepinové sedačky dávají už na první pohled znát, že tady se na komfort nehraje. A to zdaleka není všechno.

5. Shelby GT350R

Erková verze od Shelby už je radikálním závoďákem. Měla by mít kolem šesti stovek koní a je maximálně odlehčená - žádná klimatizace nebo rádio, ztenčená skla, karbonová kola, průduchy všude možně, takže auto vypadá jako ementál, a samozřejmě velké křídlo, velké lízátko a nafouklé blatníky. Za všechnu tuhle parádu si připlatíte. Ale nenechte se mýlit - na trati vás budou předjíždět jenom nefalšované závodní speciály.

6. Saleen S302

Boss 302, jedna z nejúspěšnějších výkonových edic řady Mustang, se (zatím) v téhle generaci neobjevila, ale americký tuner Saleen si ji hodlá vyrobit sám. Stačí doplnit osmiválec obřím kompresorem a 640 koní je na světě. Pak už jenom pár designových úprav, vyfintěný interiér a můžeme prodávat. Za bezmála dva miliony korun můžete mít verzi, která se svým výkonem blíží Shelby GT500 předchozí generace (ďábelských 666 koní).

7. Hennessey Mustang

Možná jste si všimli, že konkurenční Dodge Charger a Challenger, kteří se spolu s Chevroletem Camaro snaží Mustangu vzít jeho korunku krále muscle kár, vyrukovali nedávno s výkonovou variantou Hellcat, která jim dává neuvěřitelných 717 koní. U Hennesseyho vám za podobné peníze "upletou" z osmiválcového Mustanga stejně rychlou bestii. Za svoje peníze dostanete i celou spoustu vizuálních pentliček a hlavně auto, které zvládá stovku za 3,6 sekundy a překoná hranici 300 km/h.

8. Ford Mustang RTR

Oficiální tovární tuning od závodního jezdce Vaughna Gittina Jr., kterého Ford sponzoruje. Vypadá nenápadně, ale pod kapotou se tísní 725 koní a spousta závodních součástek, které dělají z Mustanga nejen silné, ale také mimořádně rychlé a hbité auto. Navíc bude RTR k dispozici u vybraných evropských dealerů. Asi ho neseženete v Česku, ale kdybyste si udělali výlet do Německa, možná budete mít víc štěstí.

A na to, že na vyškolení řidiče Lamborghini stačí starý Ford, se podívejte TADY.


Komentáře

Doporučeno pro vás