Společnost Extra Online Media přechází pod Burda International CZ. „Akvizice Extra Online Media dále posiluje naše online aktivity a zvyšuje zásah našeho publika oslovováním nových cílových skupin. Tato transakce velmi dobře doplňuje naše současné, dobře etablované portfolio značek se silným vlivem a dosahem v oblasti fashion a lifestylu a činí z Burda International CZ vedoucího hráče na trhu v segmentu online foodu. Jde o perfektní spojení obsahu,“ říká Petra Fundová, CEO Burda International CZ.
„Když jsme před deseti lety zakládali Extra Online Media, naším cílem bylo vytvořit nové vydavatelství, které bude hrát významnou roli v mediálním sektoru. Spojením s jedním z největších evropských vydavatelských domů se nám nyní daří tohoto cíle dosáhnout. Burda International disponuje vysoce zkušenými odborníky a technickým know-how, což umožní dále dobře rozvíjet naše propojené portfolio,“ dodává Tomáš Kačena, CEO Extra Online Media.
Strategická shoda Burda International CZ je součástí Burda International, která sdružuje globální aktivity německé mediální a technologické společnosti Hubert Burda Media s působností v 11 zemích. Burda International zaměstnává 2 400 lidí a vlastní 250 mediálních značek. Hubert Burda Media, rodinná firma s více než stoletou historií a více než 11 500 zaměstnanci, kombinuje tradiční vydavatelství s digitálními inovacemi a investuje do digitálních obchodních modelů. Burda působí v České republice již 32 let.
„Jsme velmi rádi, že můžeme přivítat tým EOM v naší společnosti a vidíme velmi silnou strategickou shodu mezi Extra Online Media a Burda International CZ. Akvizice společnosti EOM povede k dalšímu digitálnímu růstu na českém spotřebitelském trhu, což je dokonale v souladu s naší globální strategií: Propojujeme jednotlivé trhy z hlediska obsahu, technologií a obchodu, využíváme know-how celé sítě Burda International a zároveň podporujeme místní podnikání,“ prohlásil Tom Bureau, CEO Burda International.
Od dnešního dne je Burda International CZ stoprocentním vlastníkem EOM, kterou dříve vlastnili Pale Fire Capital (75 %), český private equity fond a generální ředitel Tomáš Kačena (25 %). Kačena zůstává generálním ředitelem společnosti EOM a bude podřízen generální ředitelce Burda International CZ, Petře Fundové. Burda International CZ a EOM budou nadále fungovat jako samostatné subjekty. Strany se dohodly, že nebudou zveřejňovat finanční podrobnosti akvizice.
Extra Online Media oslavila 10 let
Burda International CZ je multimediální společnost, která svůj úspěch v České republice staví na renomovaných mezinárodních i lokálních mediálních značkách, jako jsou např. ELLE, Marianne, Burda Style, Svět ženy, Apetit a Chip. Společnost je lídrem v segmentu lifestylových titulů pro ženy. Jejich obsah inspiruje 1,9 milionu čtenářů v tištěné podobě a 2,7 milionu online uživatelů. Značky Burda International CZ sleduje na sociálních sítích více než 675 000 fanoušků a akce mediální společnosti pravidelně navštěvuje více než půl milionu účastníků. Dvakrát ročně nejočekávanější nákupní akce Dny Marianne nabízí kolem 600 výhodných nabídek se slevami až 50 %. Do této nákupní akce se pravidelně zapojuje kolem 2 300 obchodů a e-shopů po celé České republice a na Slovensku.
Extra Online Media byla založena v roce 2013 a stala se jedním z hlavních hráčů v sektoru online médií. Její publikační portfolio dosahuje téměř 5 milionů unikátních uživatelů měsíčně, což je >50 % české internetové populace. Součástí EOM je kromě vlajkové lodi eXtra.cz také nejnavštěvovanější web o vaření v ČR Toprecepty.cz, úspěšný ženský web Lifee.cz a také weby G.cz, Extralife.cz a OneTv.cz.