1. Mazda
Všechny Mazdy 6 z let 2011 až 2014 musely být svolány do servisů, protože se v jejich nádržích kvůli speciálnímu vnitřnímu nátěru ohromně líbilo pavoukům. To poslední, co chcete při tankování potkat, je jedovatý pavouk.
2. Chevrolet Sonic
Miniauto od Chevroletu má samo o sobě docela miniaturní brzdy. Jenže pořád ještě nějaké potřebuje. Při několika výrobních směnách se ale povedlo fachmanům vypustit z továrny auta, kterým chyběly brzdové destičky. A bez destiček můžete opravdu brzdit leda nohama.
3. Honda Accord
Celá jedna generace Hondy Accord byla svolaná do servisu nikoliv pro technickou závadu, ale pro jeden žertík v příručce k vozidlu. Jako telefon zákaznické podpory tam byla totiž uvedena linka striptýzového klubu.
4. Ford Granada
Celý jeden ročník Fordu Granada se vracel do servisů, protože měl špatný odstín blinkrů. Dodavateli se nepovedlo trefit správnou barvu a doufal, že na to nikdo nepřijde. Všimli si toho až zákazníci a Ford na základě několika stížností všechny blinkry vyměnil.
5. Honda Odyssey
Celý předloňský ročník oblíbeného MPV se vracel do servisů, protože se u něj zadní plaketa se jménem modelu instalovala na špatnou stranu. Automobilka se bála, že poučení zákazníci při možné nákupu v bazaru, budou prodejce obviňovat ze zatajené bouračky (protože je plaketa jinde, než čekali).
6. Mercedesy (1992 - 1997)
V těchto letech vyráběla německá automobilka pláště kabelů z biodegradabilního sójového extraktu. Neuvědomila si přitom, že takové kabely by mohly náramně chutnat hlodavcům. A taky že ano. Po několikanásobných garantovaných opravách se raději všechna auta svolala a všechny kabely s těmito plášti se vyměnily za gumové.
7. Ferrari 458 Italia
Americká legislativa nařizuje všem vozům povinnost mít speciální západku, která umožní otevřít zavazadlový kufr zevnitř, kdyby v něm někdo uvíznul. A platí to i pro sporťáky, jejichž kufr je tak velký, že se tam vejde jenom dámská kabelka. Protože se do kufru tohoto Ferrari jakkoliv malý člověk prostě nevejde, docela by nás zajímalo, jak se zjistilo, že ten kufr nejde zevnitř otevřít.
8. Volkswagen Phaeton
A na závěr perlička. Zákazníci si u Volkswagenu stěžovali, že u jeho vlajkové lodi - luxusního sedanu Phaeton - se dva popelníky ve středovém panelu neotvírají stejnou rychlostí. Jeden byl prostě trochu pomalejší, což bylo způsobeno tím, že nad ním byl nainstalován audiosystém, který ho svou vahou trochu zpomaloval. Volkswagen auta nesvolal, ale instruoval servisy, aby při příští garanční prohlídce nainstalovaly speciální podložku. Díky ní se pak rychlost obou popelníků vyrovnala.
A chcete vědět, jak vytočit českého řidiče? Čtěte TADY.