1. Jméno
A jak se vlastně bude nová Škoda jmenovat? Dlouho se mluvilo o jménech jako Snowman (Sněhulák) nebo Polar, ale nakonec to vypadá, že se automobilka rozhodla pro název Kodiaq. Nezní moc česky, ale medvěda kodiaka určitě i díky filmovým Pelíškům Češi dobře znají. Je velký, mrštný a v divočině je jako doma. Právě tyhle vlastnosti by nové SUV měly dobře vystihovat. A co ono tajemné Vision S? S jako SUV. V Ženevě se totiž auto představí zatím jen jako koncept.
2. Bratři
V rámci koncernu má Kodiaq neblíž k Volkswagenu Touran, ale také k nedávnému konceptu Seat 20V20, který se dost možná v Ženevě představí v sériové verzi. Všeobecně se ví, že velké SUV od Seatu se na trh dostane jako první, od nové Škody by se však měl Seat výrazně lišit jak zvenku, tak zevnitř.
3. Hierarchie značky
Kam vlastně v rámci Škody bude Kodiaq mířit? Měl by uspokojit všechny ty, kterým je už Yeti příliš malý, ale místo Superba se poohlížejí po něčem, co zvládne polňačku a bude působit svalnatějším dojmem. Něco, z čeho bude vynikající výhled a co získá pět hvězdiček v nárazových testech. Kodiaq by měl startovat cca na 700 tisících Kč, takže plus mínus na stejné cenovce jako Superb.
4. Rozměry
Auto bude mít na délku zhruba 4,7 metru a rozměry se bude podobat Touaregu, ale ve skutečnosti vyjíždí na prodloužené modulární platformě, která vychází z menšího Tiguanu. Prodávat se bude jako pětimístné, ale v nabídce bude za příplatek i třetí řada sedadel, díky níž se do Kodiaqu vejde až sedm lidí. Se sklopenou třetí a druhou řadou lze pak očekávat obří zavazadlový prostor - na hodnotách, které v tomto ohledu kralují celému segmentu, si Škoda vždy zakládala.
5. Pohon
V základu bude Kodiaq předokolka, ale samozřejmě bude k mání i s pohonem všech kol s pomocí nejmodernějšího Haldexu. Ten parádně funguje napříč celým koncernem, takže o případné terénní schopnosti Kodiaqu se nemusíme bát. A co se týče motorů? Uvidíme, co nabídne automobilka v základu, ale u silnějších variant se počítá s motory z ereskových variant Octavie, tj. dvoulitrovým TSI o výkonu 220 koní a dvoulitrovým dieselem o síle 184 koní. Možná se dočkáme i nejvyšší verze, která by si mohla půjčit dvoulitr ze Superbu. Ten zvládá dokonce 280 koní. A pokud chceme fantazírovat, dieselové biturbo z Volkswagenu Passat by Kodiaqu také moc slušelo.
6. Simply Clever
Škoda si určitě nenechá ujít možnost vybavit nejnovější přírůstek do rodiny mnoha chytrými řešeními, zvlášť v rámci uspořádání zavazadlových a odkládacích prostorů. Kodiaq bude pravděpodobně také první škodovkou s průhledovým displejem. Na další překvapení si budeme muset počkat až do Ženevy. Lze očekávat, že co automobilka představí tam, to se v nějaké formě podívá i do sériové výbavy. Další vodítka by mohl přinést i sériový bratříček od Seatu.
7. První z mnoha?
Škoda vnímá rostoucí prodeje SUV jako jednoznačný impuls k napnutí sil tímto směrem, ostatně ji do toho tlačí i samotný koncern. Po Kodiaqovi by tak měly přijít další tři SUV. Jedním z nich bude zcela jistě nová generace Yetiho, ale mluví se i o pětimístné variantě Kodiaqa se svažující se střechou, tak trochu po vzoru BMW X6/X4 nebo nově i Mercedes-Benz GLE Coupé. To však není vše. Pod středně velkým a velkým SUV se měl objevit ještě kompaktní crossover, o trochu větší než Fabia. Podobně jako Fabia Scout by měl jen pohon předních kol, ale nabídnul by vyšší posaz, lepší světlou výšku a oplastování. Konkurentů pro něj se najde hodně, např. Renault Captur, Nissan Juke nebo Opel Mokka.
A TADY se podívejte na 8 hodinek, které změnily svět.