1. McLaren 720S
Rudě svítící motor, rotující palubka, ale hlavně druhý level jednoho z nejlíp hodnocených sportovních vozů světa. McLaren 650S vyhrál celou řadu anket auto roku v magazínech, které se specializují na sporťáky. A tohle je jeho lehčí, výkonnější a technicky pokročilejší brácha s větším motorem, 720 koňskými silami a závodnickým know-how. Vypadá bláznivě, jede 340 km/h a stojí čtvrt milionu dolarů. Nám to připadá jako dobrý kauf, ale počkáme si na verzi bez střechy.
2. Alpine A110
Pokračování kultovního auta, které se přestalo vyrábět před 40 lety. Nová verze má něco přes tunu, pohon zadních kol a přeplňovanou osmnáctistovku o výkonu 252 koní. Čistá řidičská radost, kterou snad kalí jen nemožnost objednat si auto s manuálním řazením. I tak ale bude Alpine horkým zbožím. Renault, který za značkou stojí, ho bude pravděpodobně prodávat po etapách, takže český zákazník si bude muset počkat, nebo si pro něj dojet do Francie či jinam. Za necelých 60 tisíc eur je to drahý, ale krásný špás.
3. Porsche 911 GT3
Proč tu máme pouhý facelift, navíc když to není ani vrcholné GT3 RS? Inu, protože tohle Porsche plní sny všem puristům. Do nové GT3 se nastěhoval větší čtyřlitrový motor s výkonem 500 koní a hlavně se vrátil šestistupňový manuál! Což znamená, že za pouhých 150 tisíc dolarů můžete mít kombinaci, která byla původně jen v limitované edici 911R, jejíž cena jde kvůli bleskově rozprodané várce do milionů. Jak se říká, kdo si počká...
4. Volkswagen Arteon
Sen všech manažerů. Vzpomínáte na Volkswagen Passat CC? V první generaci krásně oblé designové sedanokupátko, které si přáli všichni manažeři. Odlišovalo je totiž od nižší kasty v obyčejných Passatech. V druhé generaci ho ovšem Volkswagen designově až příliš přiblížil ke standardní variantě a nikdo po něm ani nevzdechnul. Do třetice všeho dobrého už ale koncern ví, jak na to... cécečko dostalo nové jméno Arteon a vypadá mnohem elegantněji, trochu až jako Audi A7, ačkoliv se to nesmí říkat nahlas, aby se nenarušila koncernová hierarchie. Abyste ho měli, musíte se plácnout přes kapsu, ale to dělá vrásky spíš fleetovým nákupčím, než vyššímu managementu, který se může těšit na stylové ježdění.
5. Aston Martin Valkyrie
Aston Martin se ve spolupráci s Red Bullem rozhodnul postavit silniční Formuli 1. Zatím jsme něco podobného viděli jen ve videohrách. Zrychlení z nuly na 320 km/h za deset sekund (Bugatti a Koenigseggu to trvá dvakrát déle) je samo o sobě brutální a hodné poklony, ale největší trumf tohohle projektu spočívá v závodnické DNA a generovaném přítlaku. Jen tak pro srovnání: Je to zhruba 1600 až 1700 kilogramů, což mimochodem znamená, že každý z pětadvaceti exemplářů tohoto okruhového monstra v zatáčce udrží přetížení až 4 gé. Čtyřikrát víc než cokoliv od Ferrari. Můžete ho mít? Můžete. Napište do Astonu a napište nějakou částku. Důležité je, aby měla hodně nul. Pokud přebijete ostatních pár tisíc zájemců, můžete si nechat tímhle autem ukousnout hlavu. A to se vyplatí!
6. Lamborghini Huracan Performante
Aktuální král časů na Nürburgringu, ačkoliv mu to někteří lidi nevěří, my k nim nepatříme. Je to krásné Lambo, má 640 koní a bude se prodávat jako blázen. Díky času z Nordschleife možná o fous víc, ale nenalhávejme si, že by běžný zákazník téhle značky čekal na časy ze Zeleného pekla. Ne, tohle je Lambo a je správně lambovsky šílené. Mise splněna. Pod kapotou samozřejmě vrní osvědčená a oblíbená desetiválcová atmosféra o objemu 5,2 litru. V Lamborghini i v Audi s tímhle motorem umí hotové divy, takže není divu, že vsadili právě na něj. Ujede mu Ferrari? Na papíře je silnější, ale zjevně Performante neujede ani v akceleraci (2,9 vs. 2,9 sekundy), ani v maximálce (obojí někde kolem 325 km/h). Už se těšíme, až tyhle dvě auta někdo postaví proti sobě.
7. RUF CTR
Další Porsche. Ale kdepak. Nový RUF CTR totiž v základu není Porsche. Jde o první auto vlastní konstrukce, na kterém RUF dělal dlouhá léta. Karbonový monokok, kompaktní rozměry, vestavěná ochranná klec a váha pouhých 1200 kilogramů. Zvenku navíc jasný designový odkaz k Porsche 930 Turbo a pohon zadních kol a manuální šestikvalt. Ach, kde je háček? Pravděpodobně nikde - pokud vás neděsí vzadu uložený motor s výkonem 700 koní. Samozřejmě se jedná o dvakrát přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 3,6 litru. O přesun koní na silnici se stará samosvorný diferenciál a gumy o šířce 305 mm. I tak bude ale zvládnutí tohohle kanárka prací pro opravdové chlapy. Z nuly na stovku vystřelí tohle auto za 3,5 sekundy a na dvoustovce je během devíti sekund. A maximálka? 360 km/h... Tohle auto si prostě jinde než v Německu nepořizujte, jinak rychle přijdete o papíry. Cena zatím nebyla stanovena, ale RUF hodlá vyrobit jen třicet kusů, což znamená, že byste měli objednávat rychle.
A TADY si přečtěte o návratu "třistapadesátky" od Jawy.