fb pixel
Vyhledávání

7 důvodů, proč Subaru boduje na Newyorském autosalonu

Náš redaktor se hlásí přímo z Velkého Jablka, kde si dva týdny po Ženevě dávají spicha nejzásadnější auta letošní sezóny. Nikde se ale v poledne nesešlo tolik novinářů jako na stánku japonské automobilky.

Václav Rybář
Václav Rybář 24.3.2016, 15:27

1. Nová Impreza

Subaru v New Yorku nepředstavilo nic menšího než novou Imprezu, jeden ze svých nejoblíbenějších modelů. Se svou osvědčenou čtyřkolkou a nenápadným designem je Impreza taková ta hodná, ale nepříliš hezká holka. Prostě taková, kterou si nakonec vezmete, protože moc dobře víte, že se postará o děti, uvaří, vypere a nebude terčem zájmu ostatních samců. Uff, tak neobratnou sexistickou paralelu máme za sebou, a teď se můžeme pustit do skutečných důvodů, proč je Impreza tak populární. Nabízí se totiž v mnoha variantách - od základního "ošklivého kačátka", přes pohlednější paket Sport až po dynamickou WRX a vrcholnou "princeznu" jménem STi. V New Yorku byly k vidění jen základní a Sport varianta. Mnohem zásadnější ale bylo, že se nová Impreza objevila i jako pětidvířko.

Hatchback nebo spíš polokombi je v posledních letech u Subaru oblíbenou variantou, protože oproti sedanu nabízí přece jen využitelnější zavazadlový prostor. Občas se hatch ve výrobním plánu vynechá, ale zákazníci se na něj vždycky najdou, i když třeba není vizuálně tak pohledný jako sedan. A jeho čas opět přichází, protože v modelovém ročníku 2017 budou k dispozici oba typy karoserie. Jsme zvědaví, jestli se objeví hatchback i jako STi.

2. Nová platforma

Impreza je v portfoliu Subaru důležitá nejen z hlediska prodejů a popularity na americkém trhu, ale hlavně jde o asi nejslavnější model vůbec, i díky rallyovým úspěchům. Není divu, že právě Impreza je prvním modelem, který vyjíždí na nové modulární platformě, která je mimochodem připravená i na hybridní či plně elektrický pohon. V případě Imprezy se ale zatím nemusíme bát žádných experimentů - novinka má atmosférický dvoulitrový čtyřválec typu boxer o výkonu 113 kW, pohon všech kol Symmetrical AWD a tradiční CVT automat. Z hlediska technologií tedy drží staré pořádky, ale to neznamená, že by byla zastaralá. Nová platforma má navíc nižší těžiště, větší tuhost a slibuje lepší jízdní vlastnosti. Pokud máme soudit podle aktuálního hitu značky - kombíku Levorg - rozhodně je na co se těšit. Subaru propojuje komfort a sportovní vlastnosti podvozku jako málokdo. A pokud bude skvěle jezdit už základní Impreza, jsou to určitě dobré zprávy pro fanoušky WRX STi.

3. Americká DNA

Jak už jsem zmínil, Subaru je v USA velmi populární. Důvodem velkého srocení byl ovšem i fakt, že Impreza bude první generací modelu, která se bude vyrábět přímo v USA, konkrétně tedy v továrně v LaFayette, ve státě Indiana, kde se už staví jiné modely Subaru a vedle nich dokonce i Toyota Camry (to aby se využila kapacita). Američtí zákazníci tak mohou novou Imprezu nakupovat s hřejivým pocitem, že vlastně pořizují domácí zboží.

4. Kouzlo konzervy

Základní Impreza není žádný designový zázrak, ale vyčítat jí zrovna tohle by byl osudový omyl. Veškerá konkurence se základní cenovkou, ať už jde o korejské nebo japonské sedany, je totiž poněkud fádní. Stačí se podívat na zmíněnou Camry - to je prostě lednička na kolech, jak občas motorističtí novináři rádi říkají. A výsledek? Nejprodávanější osobní vůz v USA, už druhou dekádu v řadě. A proč? Protože je to levné a v zásadě nerozbitné. Američan hledá spotřební zboží a vůz, na který se může spolehnout. Subaru navíc oproti konkurenci nabízí parádní čtyřkolku. A to je důvod, proč po ní sahá tolik zákazníků.

5. Východní pobřeží

Newyorský autosalon samozřejmě probíhá na východním pobřeží, které je v oblasti Velkého Jablka známo občasnými tuhými zimami. A v oblasti Nové Anglie - Connecticut, Massachussetts, Vermont nebo Maine, to není o nic lepší. Právě tady najdete Subaru v zimních měsících na každém rohu. A proto je o premiéru nové Imprezy takový zájem. Spolu s Outbackem a Foresterem je to v okolí několika států velmi žádaný model. Oproti levným sedanům s pohonem předních kol vás totiž Subaru podrží i ve chvíli, kdy napadne přes noc padesát čísel. A to se počítá.

6. Koberec

Výstaviště v kongresovém centru Jacoba Javitse rozhodně není malé. Možná je menší než to v Ženevě, ale nachodíte tu pěkných pár kilometrů, když pendlujete z jedné haly do druhé. Nohy trpí, ale u Subaru si odpočinou. Celá plocha je totiž pokryta mimořádně měkkým kobercem. Boty se tu boří a vám se chce sundat je spolu s ponožkami a zabořit nahé palce do hustých vlasů koberce. Skoro to připomíná až terapeutickou podložku. Možná i proto tu spousta novinářů zůstává dlouho po tiskovce. Ideální místo na relax.

7. Oběd

Už několik let po sobě má Subaru tiskovku v době oběda. A zúčastněným novinářům také po jejím skončení rozdává balíček se sendvičem, chipsy a sušenkou. Všichni to vědí, takže po skončení tiskovky se v zadním traktu vytvoří fronta jak z doby socialistických školních svačin. Jen místo Fruka se servíruje Coca-cola nebo Sprite. A pak si všichni posedají na hustý koberec, utvoří hloučky a spokojeně jedí. Plocha newyorského výstaviště se tak rázem promění ve školní družinu.

Podobné články

Doporučujeme

Další články