7 důvodů, proč je Scout nejlepší oktávkou na trhu

Obrázek uživatele Vaclav Rybar
09.9.2014, 11:09
Obří kombík a rychlý nafťák opancéřovaný do české chalupářské divočiny. Potřebuje snad český řidič něco jiného? Octavia Scout ukazuje prostředníček všem SUVčkům.
Jistě teď namítnete, že nepotřebujete opancéřovaný plastový tank, protože si můžete koupit běžnou oktávku v kombíku s paketem pro horší cesty a ušetřit tak relativně dost peněz. Jenže Scout není jen naparáděná standardní verze, jak vám předvedu v následujících bodech.  

1. Víceprvek za všech okolností

1111 Scout je nabízen pouze ve třech motorizacích – jedné benzínové a dvou naftových. Všechny mají dost výkonu na to, aby kombík s pohonem všech čtyř kol vytáhly z každé bryndy a zároveň na dálnici nezdržovaly. Naopak, v benzínu i naftě je Scout velmi svižným vozem. A hlavně má víceprvkovou zadní nápravu, což znamená, že váš zadek nepozná středověk. Pokročilejší technologie umožňuje lépe žehlit díry a výmoly. Standardní oktávky ji mají až od 150 koní výkonu výš. A přesně tam najdete všechny Scouty, takže nemusíte zdlouhavě přemýšlet, jestli je váš vůz moderní a pohodlný. Prostě se nemůžete splést.  

2. Vyšší světlá výška

scoutik2 Podvozek Scoutu je od země vzdálen přesně 171 milimetrů. To nejsou parametry armádního džípu, ale Scout ani neslibuje, že s ním budete moct jezdit na vojenská Bahna. 17 centimetrů je hodnota, která hravě sekunduje většině crossoverů a SUV na našem trhu. A hlavně je to o tři centimetry víc než u běžné oktávky, která vás i s paketem pro horší cesty může někde zradit, když si tzv. sedne na břicho.  

3. Pohodlí

scoutik5 Díky vyššímu těžišti a pohodlnému podvozku (ke Scoutu se ani nedá pořídit příplatkový sportovní podvozek, který sice zlepší chování v zatáčkách, ale vytřese z vás duši) je Scout extrémně pohodlný. Navíc se standardně nedodává s nízkoprofilovými pneumatikami, takže si při jízdě na pneu o rozměrech 225/50 budete připadat jako na obláčku.  

4. Jediné RS s pohonem 4x4

scoutik7 Nejvyšší motorizací je pro Scouta nově i dvoulitrový diesel o výkonu 185 koní. V zásadě je to motor z naftové Octavie RS, což dělá ze Scouta v podstatě sportovní (a užitkovou) verzi, přesně tak jak to planě slibují některá SUV. Díky modernímu pohonu všech kol, Haldexu páté generace, navíc Scout odpálí z místa rychleji než standardní oktávka s pohonem předních kol, takže se z nuly na stovku dostane rychleji než eRSko. A při papírově shodné spotřebě.  

5. Podvozek v suchu a bezpečí

scoutik3 Na rozdíl od majitelů sériových Octavií si nemusíte připlácet za ochranu před horšími cestami – váš podvozek je v základu zakrytován odolným plastem a stejně tak i podběhy a prahy jsou chráněny před odletujícím bordelem. Oplastování celého vozu navíc v některých barevných kombinacích působí z celé řady oktávek nejefektněji.  

6. Vyhřívané sedačky v základu

scoutik4 Sychravý podzim a nesnesitelná zima se blíží. Zvykli jsme si na vyhřívaná přední skla i zrcátka, zvykli jsme si na dvouzónové klimatizace. Vyhřívané sedačky ale v Česku pořád ještě úplným standardem nejsou a většinou jsou k dispozici jen za příplatek v rámci dražšího paketu. U Scouta se počítá s tím, že bude vyjíždět do nečasu, a tak je vybaven vyhříváním předních sedaček už od výroby.  

7. Velekufr

scoutik_ 610 litrů v základu a 1740 při sklopených sedačkách. Místo zůstává stejné i přes přítomnost pohonu všech kol, který často ve vozech ubere pár decimetrů. Co s tím, řeknete si, vždyť i standardní Octavie má tolik místa. Ano, ale veškerá oplastovaná konkurence v daném segmentu, určená do chalupářských kolonií, lesoparků a podhůří, může na tenhle parametr koukat hezky odspoda. A je celkem logické, že na podobné výpravy vezete nejen družky, děti, příbuzné, zvířata, proviant, ale taky spoustu harampádí, které vám doma překáží a potřebujete ho odklidit alespoň z dohledu. A pak se počítá každý litr navíc, přátelé.  

Komentáře

Doporučeno pro vás