6 fakt starých aut, která se vyrábějí dodnes

Ne všechna auta čeká po konci produktového cyklu smrt. Některá odjedou i s fabrikou do cizích krajů, jiná se znovu zrodí ve vzdálené zemi... A další se vesele dál vyrábí.

1. Fiat Uno

fiat uno autogaleria.pl Italské miniautíčko se objevilo v roce 1983 a má za sebou předlouhý život. Vyrábělo se nejen ve své domovině, ale také v Turecku, Ekvádoru, Maroku, Srbsku a tak dále. Dodnes si ho můžete koupit jako nové v Jihoafrické republice a Pakistánu.

2. Lada Niva

lada-niva5 lada.cz Robustní ruský teréňák umí cestovat v čase podobně jako v seriálu Návštěvníci. Vznikl v roce 1976 na počest 25. sjezdu Komunistické strany Sovětského svazu a koupíte ho od českých distributorů. Původně měl benzínovou šestnástistovku s karburátorem, teď má motor 1,7 s moderním vstřikováním Bosch. Ceny na našem trhu začínají na 249 900 Kč.

3. IKCO Samand

12 www.evermotion.org V Íránu se dodnes vyrábí tenhle upravený Peugeot 405. Osmdesát procent dílů je domácí produkce včetně motorů, které jezdí na benzín nebo stlačený zemní plyn.

4. Mercedes-Benz G

mercedes-benz-6x6-desert lesbonsviveurs.blogspot.com Mercedes tento offroad vyvíjel společně s firmou Steyr-Daimler-Puch pro íránskou armádu. Ta si nákup rozmyslela, takže G (Geländewagen) šlo v roce 1979 na civilní trh. A od té doby se moc nezměnilo - tuhé nápravy, rám a na něm karoserie, prostě stará škola. Vzniklo také několik více či méně ujetých variant, včetně papamobilu, šestikolového za zhruba deset milionů nebo rychlého AMG s dvanáctiválcem a výkonem přes šest set koní. Velmi populární mezi mafiány, kterým nevadí, že řídit takové Géčko (skvělý název, mimochodem) je jako jet na splašeném slonovi.

5. Hindustan Ambassador

1999-hindustan-ambassador-classic_31fdf gomotors.net Je to sice prastarý Morris Oxford, ale Indové ho považují za vlastní - vyrábí se od roku 1958 ve městě Uttarpara nedaleko Kalkaty. Výroba byla však tento měsíc pozastavena kvůli slabé poptávce, možná, že to bude definitivní konec jedné legendy.

6. Lotus Seven

caterham-seven-160-11 caterhamcars.com Jednoduchost, nízká hmotnost. Každý nadšený řidič vám řekne, že právě to je ideální recept na zábavné auto. Původní Lotus 7 se vyráběl v letech 1957 až 1972, dnes vyrábí jeho licencované verze nebo plus mínus kvalitní kopie celá řada firem, od oficiálního Caterhamu až po český Kaipan. V poměru ceny ku zábavě a rychlosti nepřekonatelná záležitost, která na okruhu i silnici nakope zadek i sporťákům za miliony.


Komentáře