Tenisky, co umřou jako jepice
Model Nike MayFly vznikl pro uběhnutí maratonu, po 40 kilometrech se pak tenisky ekologicky rozpadly. Pokud měl někdo opravdu špatnou karmu, tak se rozpadly ještě před cílem. Je těžko pochopitelný, jak mohl být tenhle business plán úspěšnej, každopádně dneska už tenisky s příznačným názvem „jepice“ vydrží daleko víc než jeden maraton.
Aby fotbalistům neshnily nohy
Fotbalový tým, který byl ve druhé polovině minulýho století sponzorovanej adidasem, měl menší problém. Ve sprše, kam vždycky po zápasu vtrhlo celý mužstvo, se to jen hemžilo plísněma. Jenže sprchovat se v kopačkách není úplně praktický, nehledě na to, že estetiky tenhle akt taky moc nepobral, takže vznikly šlapky Adilette.
Na maškarní za brouka
Tenisky Nike Air Foamposite jsou inspirovaný krovkama brouků. Jenže Nike neumělo tenhle broukokrovkovej materiál vyrobit, takže se obrátilo na firmu Daewoo. Naštěstí jí jde výroba krovek o něco lépe než výroba aut, takže ačkoliv měly tenisky zpočátku extrémně nákladnou výrobu, staly se nakonec jednou z legend značky.
Chodit po vzduchu
Když Nike poprvé použilo vzduchovou bublinu v podrážce, nebyla tehdy ještě viditelná. To se změnilo s modelem Air Max 1, takže najednou bylo vidět, že chodíš po vzduchu, což je ještě level nad Ježíšem, kterej dává zatím jen chůzi po vodě. Jako inspirace posloužila architektonicky extravagantní budova v Paříži – muzeum Centre Georges Pompidou.
Když v opilosti prodáš logo
Za vznikem tenisek Karhu sice žádnej bizár nestojí, bizarní je ale příběh o tom, jak se dostalo slavné logo v podobě tří pruhů od finské značky Karhu k německému adidasu. To si takhle jednou Němci řekli, že by bylo hezký to logo mít, tak nabídli značce Karhu nějakej ten drobák a dvě lahve whisky. A bylo vymalováno.
A ještě kdyžtak mrkni na těchhle 5 tenisek, pro které žije každý správný hiphoper!