fb pixel
Vyhledávání

5 odpovědí nového Fordu Edge na prosby zákazníků

V Německu jsme si byli vyzkoušet nové globální SUV od Fordu, které vypadá jako automobilový idol posledních let. Stačí se podívat do statistik. Lidé chtějí vysoký posaz, dobrý výhled, čtyřkolku v naftě a spoustu prostoru i pohodlí. Ford Edge to splní všechno.

Pavel Vondráček
Pavel Vondráček 17.5.2016, 17:27

1. Rychlý design

Nový Ford Edge slaví v Evropě velkolepou premiéru. V Americe tenhle model důvěrně znají, ale s globální ofenzívou se dočkal podstatně razantnějšího designu, podobně jako dříve Mondeo (v USA známé pod jménem Fusion). Dynamické křivky lahodí oku a díky nim si Edge na parkovišti rozhodně nespletete. Navíc tahle fordka vypadá skvěle i coby statický objekt. Zaparkovaná působí jako kdyby uháněla tryskem. Líbivý design je dnes doménou většiny SUV a Ford v tomhle směru rozhodně nezaostává za konkurencí.

2. Malý zvenku, velký uvnitř

Malý? Vždyť má Edge na délku 4,8 metru, řeknete si. Jenže jeho sportovně vypadající přikrčenost a ostré křivky mohutnost zdatně maskují. Proto budete překvapeni, až si sednete dovnitř a uvidíte, kolik je ve vrcholném SUV od Fordu prostoru. Podle pravítek jde prý o interiérově nejprostornější vůz automobilky a rádi tomu věříme – vpředu je dostatek místa pro kolena i lokty, sedačky jsou ideální kombinací pro pohodovou i sportovní jízdu a dozadu se bez problémů vejde pět lidí, včetně těch vzrostlých.

Nejdůležitější ale je, že Edge nabídne šest set litrů zavazadlového prostoru, takže už žádný kompromis ve stylu „buď kufry, nebo lidi“. Do Edge se vejde všechno a všichni, aniž byste ovšem měli problém s parkováním. Výhled z auta je totiž do všech stran příkladný, takže s manévrováním nebude mít problém vůbec nikdo. Parkovací kameru mají všechny výbavy, u základní si lze připlatit za senzory vpředu a vzadu a za dalších pár tisíc dostanete aktivního asistenta, který sám zajede na parkovací místo. Nouzové brždění a dodržování bezpečné vzdálenosti pak mají všechny Fordy Edge v základu.

3. Komfort jako v Mondeu

Při jízdě Ford Edge vyloženě potěší. Podvozkově vychází z platformy Mondea, což znamená, že je vůz na kvalitním povrchu extrémně pohodlný a na tom horším zase úspěšně žehlí většinu nerovností. Typická houpavost u vozů s vyšším těžištěm je u Fordu Edge jen těžko postřehnutelná – auto skvěle drží a v zatáčkách se jen mírně nakloní a okamžitě zaklekne. Řidiči tak nabízí i při ostřejší jizdě dostatečnou jistotu, ačkoliv svou hmotnost maskuje pouze částečně. Není to žádný kamzík, na druhou stranu máte pocit, že jedete v něčem bytelném, co vás dostatečně ochrání. Pod kapotou Fordu Edge se v Evropě nastěhovaly pouze naftové motory, ale oproti USA mají evropské modely dvojité přední sklo a autorádio s kompenzací rušivých frekvencí, takže do kabiny proniká jen minimum hluku. Jízda s Edge je tak kultivovaná a pohodlná.

4. Naftový tahoun

Ford Edge jezdí v USA s benzínovými motory, ale do Evropy si veze výbavu ušitou na míru tamním zákazníkům. Dvoulitrový dieselový motor TDCi je na první pohled splněným snem. V nabídce jsou dvě výkonové varianty se 180 a 210 koňmi (biturbo), pokaždé buď s automatickou nebo manuální převodovkou. Všechny vozy jsou standardně vybavené pohonem všech kol, takže je evidentní, že se Ford snaží maximálně vyjít vstříc požadavkům většiny zákazníků. Na motorech je znát především zátah z nízkých otáček – i slabší diesel má úctyhodných 400 N.m, biturbo pak dokonce 450 N.m, což znamená, že za Edge klidně můžete pověsit karavan nebo loď.

Bez nich je pak přirozeně dynamika plně dostačující požadavkům průměrného řidiče. Z nuly na stovku se dostanete pod deset sekund a maximálka přeleze 200 km/h. Spotřeba obou motorů se pohybuje pod šesti litry na sto km. To jsou všechno velmi férové hodnoty. Díky čtyřkolce samozřejmě Edge zvládne i terén, což jsme si vyzkoušeli na rozbahněných lesních cestách. Pohon všech kol fungoval bezproblémově, auto nediskvalifikuje ani jeho vyšší hmotnost, takže projede lecčím, jen to chce rozvahu za volantem a volbu té správné stopy.

5. Americká prémie

Po Fordu Mustang je Ford Edge dalším americkým dárečkem, tentokrát v oboru prémiových SUV. A aby toho nebylo málo, kromě na míru střižené naftové všehokolky, kterou můžete dostat v mnoha výbavách (včetně výbavy Sport s tužším podvozkem a širšími dvacetipalcovými koly), se Edge dostaví i ve VIP výbavě Vignale, kterou jsme mohli vidět už u Mondea. Chromové detaily, osobní péče o zákazníka a výbava nad rámec nejvyšší varianty Titanium, která sama o sobě oslňuje třeba desetipalcovým displejem s novým palubním systémem.

Doufáme, že se ve Ford Edge Vignale svezeme, abychom vám napsali svoje dojmy. Jako v bavlnce se ovšem budete cítit už v základním Fordu Edge, protože do Evropy přijíždí patřičně vymóděný. Modrý ovál si jasně uvědomuje, že konkurence v tomhle segmentu je veliká. A proto jde do boje v plné zbroji. Tomu také odpovídá cena, která startuje mírně nad milionem korun. Je to příliš? Berte na vědomí, že dostáváte vůz, který u konkurence odpovídá středu nebo vrcholu nabídky. A než se začnete rozhodovat podle čísel na papíře, najděte si čas na zkušební jízdy. Půl hodiny za volantem vám toho totiž řekne mnohem víc.

A ještě se podívejte, jak si vede malá holka ve velké autě: 7 důvodů, proč zkusit nový Ford Ranger.

Podobné články

Doporučujeme

Další články